Forbes Israel Logo

ביהמ"ש: הפאוואר סנטר בצומת ירקונים יפונה תוך 30 חודשים

בית משפט השלום בכפר-סבא הוציא ביום חמישי האחרון צו הפסקת שימוש מסחרי במתחם הפאוור סנטר בצומת ירקונים, וב-30 בתי עסק שפעלו בו. משמעות צו ההפסקה היא הפסקת כל הפעילות העסקית המתנהלת במקום כיום.

הצו הוצא מאחר ומתחם עסקים זה הוקם שלא כדין, על פי היתרים בלתי-חוקיים, בקרקע המיועדת לחקלאות. במשרד המשפטים הדגישו כי בשל נסיבותיו המיוחדות של מקרה זה, המועד לביצוע הצו נדחה לתקופה ארוכה יחסית, של כ-30 חודשים מהיום. 

צו זה הוצא במסגרת הליך משותף שננקט על ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין ופרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). הוא ניתן במסגרת הליך פלילי ואזרחי, שמתנהל ע"י המדינה במשך שנים ארוכות, כנגד בעלי המקרקעין עמוס לוזון, חברת הכשרת הישוב ואחרים ונגד בעלי העסקים השוכרים נכסים במתחם.

יו"ר הכשרת היישוב, עופר נמרודי | צילום: ורדי כהנא

במישור הפלילי הגיעו הצדדים בסופו של דבר להסדר טיעון לפיו, הורשעו בעלי המקרקעין על פי הודאתם בביצוע עבירות של הקמת מבנים ושימוש במקרקעין בלא היתר בניה, שימוש בקרקע חקלאית בניגוד לסעיף 204(ג) לחוק התכנון והבניה, שימוש במבנה בסטייה מהיתר בניה ובסטייה מתוכנית ואי קיום צו מנהלי.

דינם של בעלי המקרקעין טרם נגזר, ובימים אלה מתנהל דיון במסגרתו מבקשת המדינה כי ייגזר עליהם קנס כבד בסך 15 מיליון שקל. את המדינה ייצגו בהליך עו"ד דנה נאמן ועו"ד ליאת מנור מהפרקליטות ועו"ד שחר הררי ועו"ד חן עמידור, נציגי היועץ המשפטי לממשלה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.