Forbes Israel Logo

ביוליין קיבלה מעמד תרופת יתום עבור BL-8040 לטיפול בלוקמיה

ביוליין הודיעה היום על קבלת מעמד תרופת יתום עבור BL-8040 לטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה (AML), ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA). מעמד תרופת יתום מוענק לתרופות המיועדות לטיפול במחלות נדירות, בהן מספר החולים עומד על פחות מ-200 אלף איש בארה"ב.

מעמד תרופת יתום מקנה לחברה המפתחת את התרופה בלעדיות בשיווק התרופה לתקופה של שבע שנים, ומזכה אותה בקבלת סיוע בניהול והגשת הפרוטוקול הקליני מול ה-FDA, כמו גם במענקים פדרליים והטבות מס.


משטח מח עצם של חולה AML | צילום: מתוך ויקיפדיה

"אנו שמחים מאוד על קבלת מעמד של תרופת יתום עבור BL-8040, אשר יקדם את תהליך הפיתוח של אחד הנכסים המובילים שלנו בפורטפוליו המוצרים שבשלבי פיתוח קליניים", מסרה ד"ר כנרת סויצקי, מנכ"לית ביוליין. "כיום, אפשרויות הטיפול בלוקמיה מיאלואידית חריפה, בפרט במקרים של התפרצות מחודשת של המחלה, מוגבלות מאוד".

"ל-BL-8040 פוטנציאל להוות תוספת משמעותית לסל התרופות הקיים כיום לטיפול במחלה", הוסיפה סויצקי, "בפרט לאור התוצאות המבטיחות של הניסויים הפרה-קליניים, המנגנון הביולוגי הייחודי של התרופה ויכולתה להינתן בשילוב עם תרופות אחרות שכבר אושרו למחלה זו. על כן, אנחנו מצפים לתוצאות החלקיות בניסוי קליני ב-BL-8040 הצפויות לקראת סוף השנה", סיכמה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.