Forbes Israel Logo
beijing_unsplash

בייג'ין לפני ניו יורק: הפכה לעיר שבה מתגוררים הכי הרבה מיליארדרים

רבע מהאנשים העשירים ביותר בעולם מתגוררים רק ב-10 ערים שונות ברחבי העולם. לראשונה מזה שבע שנים בייג'ין עוקפת את ניו יורק בפסגה. כך נראית מפת העושר העולמית

2,755 מיליארדרים חיים כיום ברחבי העולם. רבע מתוכם מתגוררים ב-10 ערים בלבד, ו-10% בארבע מטרופולינים בסין. כל זה לא ממש חדש, אבל נתון אחד מהווה מהפך – בפעם הראשונה מזה שבע שנים ניו יורק מאבדת את מקומה כעיר שמאכלסת הכי הרבה מיליארדרים לטובת בייג'ין, שהוסיפה השנה 33 מיליארדרים חדשים וכעת היא ביתם של לא פחות ממאה. ניו יורק צמוד במקום השני עם 99.

יחד עם זאת, הכמות היא לא הכל – הונם המשותף של המיליארדים הניו יורקים מגיע ל-560 מיליארד דולר, לעומת 484 של עמיתיהם מבייג'ין.  

ניו יורק. הוסיפה 7 מיליארדרים ואיבדה את ההובלה | צילום: shutterstock

בייג'ין לא לבד. כל 4 הערים הסיניות – בייג'ין, שנחאי, שנזן והאנגג'ואו – הוסיפו יחד 96 מיליארדרים חדשים, לעומת 53 שנוספו לשאר הערים ברשימה. האנגג'ואו נכנסה לראשונה אל העשירייה השנה על חשבון סינגפור.

למרות שנה מלאה טלטלות, גם ניו יורק הוסיפה שבעה מיליארדים חדשים, כמו גם לונדון, למרות זאת התדרדרה מהמקום החמישי לשביעי. משלימות את הרשימה: מוסקבה, הונג קונג, סן פרנסיסקו ובומבי, שמתהדרת במיליארדר העשיר ביותר מבין אלו שמתגוררים ב-10 הערים המובילות – מוקש אמבני, יו"ר תאגיד Reliance והאדם העשירי בעושרו בעולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן