Forbes Israel Logo

ביי ביי צוקרברג: מייסדי אינסטגרם עוזבים את פייסבוק

מייסדי אינסטגרם קווין סיסטרום ומייק קריגר עוזבים את פייסבוק, שרכשה את אפליקציית שיתוף התמונות שיצרו לפני שש שנים.

על פי הדיווחים, סיסטרום וקריגר החליטו להתפטר מתפקידם בעקבות המתחים הגוברים עם מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שנבעו בנוגע לעתידה של אינסטגרם. סיסטרום פרסם פוסט לפיו הוא וקריגר מתכוונים לקחת פסק זמן ל"חקירת סקרנותם ויצירתם" מחדש.

"בניית דברים חדשים דורשת לקיחת צעד אחורה. נבין מה מעורר אותנו ונתאים את זה עם מה שהעולם צריך; זה מה שאנחנו מתכוונים לעשות", אמר סיסטרום. "אנחנו נרגשים בנוגע לעתיד של אינסטגרם ופייסבוק בשנים הקרובות, בזמן שאנחנו הופכים ממנהיגים לעוד שני משתמשים מתוך מיליארד. אנו מצפים לראות מה שתי החברות החדשניות האלה יעשו".

"מייק ואני אסירי תודה לשמונה השנים האחרונות באיסטנגרם ושש שנים עם צוות פייסבוק", הוסיף סיסטרום. "עכשיו אנחנו מוכנים לפרק הבא שלנו".

עזיבתם באה במהלך תקופה של מערבולת מתמשכת בפייסבוק. חברת המדיה החברתית פועלת להשיב את אמון המשתמשים שהופר לאחר ההתערבות הרוסית בבחירות האחרונות לנשיאות ארה"ב ושערוריית הפרטיות של קיימברידג' אנליטיקה שפרצה בתחילת השנה.

במהלך כהונתם באיסטנגרם, שהקימו לפני שמונה שנים ומכרו לפייסבוק תמורת מיליארד דולר במזומן ומניות בפייסבוק, סיסטרום וקריגר גייסו יותר ממיליארד משתמשים והפכו לאחד הנכסים בעלי קצב הגדילה הגדול ביותר בחבילת היישומים של פייסבוק. מה שתרם לקצב הצמיחה המסחרר היה שורה של פיצ'רים, כשהבולט ביניהם היה ההשקה של ה"סטוריז" לפני שנתיים, המאפשר שיתוף וידאו בזמן אמת.

המייסדים גם פיקחו על ההתפתחות המהירה של הצעות הפרסום של אינסטגרם, תוך מינוף המומחיות של פייסבוק במתן מודעות רלוונטיות לקבוצות ספציפיות של אנשים, במטרה להרחיב את היקף העסקאות. כמה אנליסטים טוענים, שהעסקאות האלה יכולות להניב מכירות של 20 מיליארד דולר עד 2020. בסיס הלקוחות של אינסטגרם התרחב ממאות מפרסמים ב-2015 ליותר משני מיליון מפרסמים חודשיים השנה.

קריגר וסיסטרום. מה יהיה הצעד הבא? | צילום מסך מיוטיוב

עזיבתם של המייסדים באה בין הדשדוש המנהלי בפייסבוק. מוקדם יותר החודש, פייסבוק אמר שמנהל התפעול הקודם של אינסגרם, מרן לוין יחזור לפקח על שותפויות בינלאומיות. לוין החליף את המנהל לשעבר, דן רוז, שהודיע כי יעזוב את תפקידו כסגן נשיא לשותפויות באוקטובר. בחודש מאי, סגן נשיא מוצר באינסטגרם עזב כדי להצטרף לחטיבת הבלוקצ'יין החדשה של פייסבוק, בראשותו של נשיא פייפאל לשעבר, דייויד מרכוס.

"קווין ומייק הם מנהיגי מוצר יוצאי דופן ואינסטגרם משקפת את הכישרון היצירתי המשולב שלהם", אמר צוקרברג בהצהרה ביום שני. "למדתי לעבוד איתם במשך שש השנים האחרונות ונהניתי מזה. אני מאחל להם את הטוב ביותר, ואני מצפה לראות את עבודתם בהמשך".

"מייסדי אינסטגרם נשארו כנראה זמן רב יותר מרבים אחרים", אומר קולין סבסטיאן, אנליסט בכיר של רוברט ו. בירד. "עם זאת, אינסטגרם הציגה ביצועים טובים מאוד תחת הנהגתם, ולכן עזיבתם עלולה להוסיף לחץ למנהלי פייסבוק, שכבר נמצאים תחת עומס רב".

"דבר אחד שעשה מארק מההתחלה הוא להגיד ש'יש לך את העצמאות לעשות מה שאתה רוצה, איך שאתה רוצה ומתי שאתה רוצה עם המוצר. והוא עמד בזה", סיפר סיסטרום לפני שנתיים.

"אחד הדברים שאני הכי אוהב בעבודה כאן, זה שאני מגיע לשבת בחדר עם ברנדן מ-Oculus, יאן מ-WhatsApp, מארק, שריל (סמנכ"לית התפעול של פייסבוק) – אתה מקבל את כל האנשים האלה וכולנו יכולים ללמוד אחד מהשני וכולנו יכולים לעזור זה לזה", אמר סיסטרום ב-2016. "אנחנו לא תמיד מסכימים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.