Forbes Israel Logo

ביקור האפיפיור בספק? ראש הכנסייה הקתולית מגנה את פשעי השנאה

המתיחות לקראת ביקור האפיפיור פרנציסקוס בישראל בסוף החודש נמשכת, וזאת על רקע פשעי הוונדליזם הלאומני תג מחיר, אשר מכוונים, בין היתר, נגד מוסדות נוצריים.

לאחר שבסוף השבוע הביעו גורמים בוותיקן אי נחת מהתופעה המתגברת בישראל, התייצב היום (א') ראש הכנסייה הקתולית בארץ, הפטריארך הלטיני פואד טוואל, ואמר בגלוי לעיתונאים בחיפה: "פשעי השנאה נגד מוסלמים ונוצרים מקשים על הקשרים בין ישראל לכנסייה לקראת ביקורו הקרוב של האפיפיור. מעשי הוונדליזם חסרי המעצורים האלה מעכירים את האווירה – דווקא שבועיים לפני הביקור, וזאת גם פגיעה בדמוקרטיה שישראל מייחסת לעצמה".

גורמים במשרד החוץ הדגישו כי מערכת אכיפת החוק מתייחסת בכובד ראש לפשעי שנאה על רקע דתי וגזעני מכל סוג, וכי הגורמים הרלוונטיים הונחו להגביר את עירנותם בנושא, גם ללא קשר לביקור האפיפיור המתקרב.

יבוא או לא? האפיפייור פרנציסקוס | צילום: רויטרס

בוותיקן אמנם טרם שקלו אם לבטל או לדחות את ביקור האפיפיור, אולם גורמים מדיניים מסכימים כי דברי הפטריארך הלטיני הם יוצאי דופן בחומרתם, ומביעים יותר מאי נחת מהשחתת כנסיות, מנזרים ומסגרים בישראל. נוכח ההתבטאות, הביעו גורמים מדיניים חשש שאם יתרחשו מקרי תג מחיר נוספים נגד נוצרים – הביקור עלול לעמוד בספק.

רק בתחילת השנה אירח האפיפיור פרנציסקוס בדירת השרד שלו בוותיקן קבוצה של מנהיגים ועסקנים יהודים מארגנטינה. במהלך הפגישה עם היהודים הוגשה ארוחת צהרים על טהרת הכשרות, ובעיצומה אמר האפיפיור כי הוא "תולה בביקור הזה תקוות גדולות".

יצוין כי גם לאחר פשעי השנאה השונים לא הגיעה ולו התבטאות רשמית אחת שהתייחסה לביטולו או לדחייתו של הביקור.

רק בסוף השבוע האחרון התגלתה כתובת נאצה בסמוך לכנסייה הרומנית שבירושלים. בכתובת צוין "תג מחיר, דוד המלך ליהודים, ישו זבל". קודם לכן אף התגלתה כתובת נאצה על משרדי הוותיקן במרכז נוטרדאם בירושלים, בה צוין: "מוות לערבים, לנוצרים ולכל שונאי ישראל".

כזכור, בסוף חודש אפריל האחרון נחשד תושב צפת ששלח מכתב איום לארכיבישוף ג'אסינטו בולוס מרקוצו, ראש הכנסיות בישראל. לפי החשד, במכתב נקראו הנוצרים לעזוב את ישראל, ולא – יוצאו להורג ערבים-נוצרים.

לכתבה באתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.