חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בית הדין לעבודה קיבל את פניית הנהלת חברת החשמל – והקפיא את שביתת העובדים

בית הדין לעבודה הורה היום לעובדי חברת החשמל, אשר פתחו הבוקר בשביתה, לשוב מייד לעבודה – עד לדיון בין הצדדים אשר צפוי להתקיים כבר בימים הקרובים. מוקדם יותר היום, כאמור, הכריזה הסתדרות העובדים על סכסוך עבודה בחברה, אשר לטענתה נוגע לכלל 13 אלף עובדי החברה. בהסתדרות תלו את ההכרזה בדרישת העובדים לחתום על הסכם עבודה קיבוצי אשר יסדיר את מכלול זכויות העובדים ותנאי העסקתם במסגרת הרפורמה, ובצעדים חד צדדיים לכאורה על רקע השינוי המבני ודרישת הממונה על השכר להפחתת זכויות העובדים.

מחברת החשמל נמסר מוקדם יותר כי מנכ"ל החברה, אלי גליקמן, הכריז על מצב חירום: "יש לפעול בנחישות בכל הדרכים כדי למנוע פגיעה באספקה הסדירה של החשמל למשק", אמר יו"ר הדיקטוריון, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, לנושא.


צילום: רויטרס

בחברה טוענים כי יו"ר ארגון העובדים הורה בצעד חסר תקדים ודרמטי למנהלים בכירים בחברה לנקוט עיצומים ולצאת לחופשה יזומה. יו"ר דירקטוריון החברה והמנכ"ל מסרו כי הורו לפעול מיידית בכל הדרכים החוקיות כדי למנוע את עיצומי העובדים ולפעול כנגד ההחלטה.

החברה עתרה לבית הדין לענייני עבודה תוך שהורתה לכל הדרגים בארגון לפעול במתכונת חירום למניעת פגיעה באספקת חשמל סדירה בכל המשק. לפני שעה קלה, כאמור, קיבל בית הדין את עמדת החברה והורה לעובדים השובתים לחזור לעבודה מלאה באופן מיידי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן