Forbes Israel Logo

בית המשפט אישר: שדה דב יפונה – יוקמו 16 אלף יחידות דיור

נסללה הדרך לפינוי שדה התעופה דב בתל אביב ולהקמת קומפלקס מגורים באזור: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום את הסדר הפשרה שגובש בין משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל לבין מנהלי הגוש הגדול על שיעור השתתפות הבעלים הפרטיים בעלות מימון פינוי שדה דב.

אישור הפשרה צפוי לסלול את הדרך לחתימת הסכם בין משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ורשות שדות התעופה בדבר פינוי אחת מרצועות הקרקע המבוקשות במרכז לטובת הקמה של כ-16 אלף יחידות דיור בתל אביב.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי הפשרה שאושרה, ישתתפו הבעלים הפרטיים ב-20 מיליון שקל מתוך העלות הכוללת של המעבר, הנאמדת ב-230 מיליון שקל, כאשר את היתרה יממן משרד האוצר.


צילום: ORI, מתוך ויקיפדיה

שר האוצר, יאיר לפיד, בירך על החלטת בית המשפט ואמר כי "פינוי שדה דב יאפשר הקמתן של אלפי יחידות דיור בלב אזור הביקוש, מה שיגדיל את ההיצע ויסייע בהורדת מחירי הדיור. צעד זה הוא נדבך נוסף במדיניות קבינט הדיור שמטרתו להגדיל את היצע יחידות הדיור לרכישה והשכרה באזורי הביקוש ברחבי הארץ".

בחודש ספטמבר האחרון חתמו נציגי משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל עם מנכ"ל רשות שדות התעופה על הסכם לפינוי השדה עד שנת 2018, שבעקבותיו תעבור הפעילות בשדה לבסיס חיל האוויר ליד לוד.

מתחם שדה דב משתרע על שטח של כ-1,300 דונם, כש-800 דונם מתוכם הם שטח צבאי. בעת חתימת ההסכם בסוף השנה שעברה התחייב שר השיכון והבינוי דאז, אריאל אטיאס, כי הפעולות לפינוי נמל התעופה יסתיימו עד סוף 2018.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.