Forbes Israel Logo

בית המשפט לא החליט: ייתכן וההכרעה בתיק הולילנד תינתן מחר

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, קבע היום כי למרות הספקולציות השונות, הכרעת הדין בפרשת הולילנד תינתן מחר (ב'), אך מיהר לסייג את ההחלטה, ולמעשה השאיר את ההכרעה בדיון – באוויר.

השופט רוזן כתב בהחלטתו כי "ישיבת בית המשפט הקבועה למחר תתקיים במועדה, הנאשמים כולם יתייצבו ולא ייעצרו. הכרעת הדין תינתן מחר – אם לגבי כל הנאשמים, אם חלקם, או שיתקיים דיון בבקשת המאשימה".

לאחר הדברים שכתב השופט, לא ברור לגמרי מה הולך להתרחש מחר בבית המשפט. האם השופט יקריא את ההכרעה בפרשה, או שמא ידחה אותה נוכח ההתפתחויות האחרונות – לפיהן שולה זקן תחתום על עסקת טיעון ותרצה 11 חודשי מאסר בפועל.

כזכור, הפרקליטות ביקשה את הדחייה בעקבות העסקה שנרקמה עם אשת סודו של אולמרט שולה זקן, ולפיה תספק ראיות מפלילות כנגדו על שיבוש הליכי משפט, הדחת עד והטרדת עד. בתשובתם של עורכי דינו של אולמרט, הם מסרו כי העדויות הנוספות של זקן עוסקות ב"חשדות חדשים ולא באישומים המצויים בכתב האישום".

"מר אולמרט מודיע בזאת, כי הוא נכון להיחקר בנוגע לכל חשד המופנה כלפיו, אך הוא מתנגד בתוקף לדחיית מועד הכרעת הדין בעניינו ולזימונה של גב' זקן לעדות נוספת. החקירה החדשה צריכה להתנהל כדת וכדין, ולא בסד זמנים הנובע מהצורך החיוני בפרסומה של הכרעת דין סופית, אשר מר אולמרט, כמו גם אחרים, ממתין לה במתח", המשיכו סנגוריו של ראש הממשלה לשעבר.

זקן ואולמרט. תינתן החלטה? | צילום: רויטרס

עורכי הדין השמיעו ביקורת נוקבת בתשובתם: "לא נוכל לסיים התייחסותנו לבקשה מבלי להתייחס לזיהומו החמור של ההליך הפלילי ולפגיעה האנושה בזכויותיו של מר אולמרט, המתרחשת לנגד עינינו יום-יום, שעה-שעה, ואשר הגיע לשיא שלילי חדש בהגשת הבקשה דנא".

הפרקליטים גם תקפו שופטים לשעבר, שהשמיעו את דעתם על התיק בכלי התקשורת: "לצערנו, נתקלנו בחודש האחרון בלא מעט פרסומים מכפישים ופוגעניים בכלי התקשורת, אשר נמנע מאיתנו לחלוטין מלהגיב עליהם. אולם, טרם נתקלנו במצב בו עמיתיו של בית המשפט הנכבד, אשר ישבו עמו על כס השיפוט אך לאחרונה, מתראיינים בכלי התקשורת ומשיאים לבית המשפט הנכבד עצות כיצד לנהוג בבקשה התלויה ועומדת להכרעתו".

עוד הוסיפו: "ומעולם לא נתקלנו גם במצב בו נאשם, אשר טרם הוכרע דינו, מוכפש ומושחר בבית המשפט באופן בוטה כל כך על ידי המאשימה, המצווה יותר מכל בשמירת זכויותיו ובהקפדה על טוהר ההליך המשפטי. אכן, כאשר במר אולמרט מדובר, הלא יאומן – יסופר". בית המשפט צפוי לקבל את ההחלטה הערב, רק שעות לפני דיון הכרעת הדין בשני בבוקר.

כזכור, ביום חמישי האחרון חתמה הפרקליטות על הסכם עדת מדינה עם ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, המואשמת אף היא בפרשה. במסגרת ההסכם, תרצה זקן עונש מאסר של 11 חודשים, תשלם קנס בגובה 100 אלף שקל, והמדינה תמשוך את הערעורים שהגישה נגד הפסיקות בעניינה בפרשיות ראשונטורס ומעטפות הכסף.


דיון או החלטה? אולמרט | צילום: רויטרס

לנוכח החומרים החדשים והקלטת, השופכים לטענת פרקליטות המדינה אור חדש על התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות בהן הוא מעורב, ביקשה הפרקליטות לדחות את ההכרעה ולאשר חקירה מיידית של אולמרט, החשוד בשיבוש מהלכי משפט, הדחת עד בנסיבות מחמירות והטרדת עד. גורמים במשרד המשפטים מסרו כי מלבד אולמרט צפויים להיחקר גורמים נוספים שאותם הזכירה זקן בחקירתה.

יש להדגיש כי הפרקליטות ביקשה לדחות את הכרעת דינם של זקן ואולמרט בלבד ולא את זו של יתר הנאשמים, בטענה כי "יש לתת שהות למיצוי החקירה המתנהלת ולהיערכות לקראת שמיעת עדותה של זקן". השופט רוזן כבר כתב את הכרעת הדין שלו וביקש את תגובת כל הצדדים הנוגעים בתיק עד היום.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.