חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בכיר ברשות המסים: באוצר הכפילו 30 אלף משפרי דיור ב-3.5% וכיסו מיליארד שקל בגרעון

"אנחנו גוף שמרן שיודע מה ההכנסות ממיסוי הנדל"ן, התפקיד שלנו הוא קודם כל להביא כסף וכל הקלה שאני נותן מפחיתה מההכנסות". כך אמר היום עו"ד שי אהרנוביץ מנהל אגף מיסוי מקרקעין ברשות המסים בפאנל בנושא התחדשות עירונית שערכה התאחדות בוני הארץ.

"כשיש גירעון של 40 מיליארד שקל, פקיד האוצר מתקשר אליי ושואל כמה דירות מוחלפות יש", מספר אהרונוביץ. "עניתי לו שיש 30 אלף דירות כאלה, אז הוא מיד הכפיל ב-3.5% שיגבה באמצעות מס רכישה והנה האוצר פתר עוד מיליארד שקל בבור".

בתגובה לדבריו, אמר מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו כי "לא לוקחים כסף במקום שכבר בוער. העלתם באופן אוטומטי את מחיר המוצר ב-4.5% בשוק שהמחיר עולה גם ככה. הבעיה היא שזה לא בא ממקום הגיוני, אלא כצורך במשאבה של כסף והטעות היא שעשו את זה במקום לא נכון".

צילום: אהוד כהנים

מוקדם יותר דיבר נשיא התאחדות בוני הארץ, ניסים בובליל ואמר כי ב-2012 המיסוי בענף הנדל"ן הגיע לכ-11 מיליארד שקל. "המדינה גובה היום 70% ממחיר הדירה – 35% ממחיר הדירה זה מחיר הקרקע, ו-35% המדינה גובה כמסים". בהמשך דבריו מתח בובלין ביקורת על הממשלה: אני לא מבין איך מס של 3.5% למשדרגי דירות הולך ביחד עם מדיניות הממשלה, זה לא עולה על הדעת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן