Forbes Israel Logo

בכפוף לשימוע: כתב אישום נגד ראש עיריית נשר; "בנה בביתו תוספות בלא היתר"

המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה הודיעה היום לראש עיריית נשר, דוד עמר, ולרעייתו, על כוונתה להגיש נגדם כתבי אישום בגין עבירות תכנון ובנייה שביצעו בביתם בנשר.

על פי מכתב השימוע שנשלח לחשודים, בכוונת המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין להגיש כתב אישום בגין שימוש במקרקעין הטעון היתר, בלא היתר ובניגוד לתוכנית. זאת בהתייחס לבית המגורים של השניים, בו הם עושים שימוש.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

על פי המיוחס להם בטיוטת כתב האישום בנו השניים, בלא היתר ובניגוד לתכנית, בית מגורים חד משפחתי בן 3 קומות מגורים בשטח של כ-341.36 מ"ר, המהווים כ-81.67% משטח המקרקעין. זאת אף שעל פי ההיתר מהוועדה המקומית המרחבית לתכנון ולבניה – מורדות הכרמל, בה חבר עמר מתוקף תפקידו, היו רשאים לבנות בית מגורים בן 2 קומות מגורים מעל קומת העמודים, בשטח של כ-190.78 מ"ר, שהם 45.64% משטח המקרקעין בלבד. כן בנו בני הזוג עמר שטחי שירות מעבר לאלו שהותרו בהיתר.


צילום: IngImages ASAP

על פי המיוחס להם, במהלך כל השנים עושים בני הזוג שימושים שונים בתוספות אשר נבנו בלא היתר, ובכלל זה, שימוש לצורך יחידת מגורים נפרדת לבתם, חדר מגורים ופינת אוכל, מטבח נוסף ומחסנים. בפרקליטות טוענים כי אין בכוחה של הבקשה להיתר שהגישו רק לאחרונה, בהסתמך על תוכנית חדשה מ-16 בדצמבר 2012, להכשיר כדין את כל הבניה האמורה.

החשודים הוזמנו לפנות למחלקה לאכיפת דיני מקרקעין ולפרט את טענותיהם. התיק נחקר על ידי היחידה הארצית לפיקוח על הבנייה במשרד הפנים, ומנוהל על ידי עו"ד סרגי מורין, בליווי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.