Forbes Israel Logo

בלומברג: "המטרה של נובל אנרג'י בלווייתן – 1.5 מיליארד חביות נפט"

נובל אנרג'י מקווה למצוא במאגר לווייתן 1.5 מיליארד חביות נפט, כך מפרסמת היום סוכנות הידיעות בלומברג. על פי הפרסומים, מדובר בקידוח הגדול ביותר בהיסטוריה של ישראל שיבוצע בעומק של 6,500 מטר מתחת לפני המים. 

על פי בלומברג, ישראל משקיעה 10 מיליארד דולר בשנה בייבוא של 98% מהנפט שהמדינה משתמשת בו. הפרוייקטים המקומיים לחיפוש והפקת נפט צפויים להגדיל את המאזן של המדינה ולהפחית את תלותה באנרגטית במדינות אחרות. 

 

לטענת האנליסט דיויד ברומסר מחברת דלפי גלובל אנליסיס האמריקאית, "המשמעות של מציאת נפט תהיה גדולה הרבה יותר עבור ישראל מזו של מציאת גז טבעי. מדובר בהכנסה גדולה בהרבה עבור הממשלה הישראלית ועבור החברות".

צילום: רויטרס

נובל אנרג'י היא לא החברה היחידה שמצפה למצוא תגליות נפט גדולות במאגרים הישראלים. בראיון מיוחד לפורבס ישראל אמר יו"ר שמן גבי אשכנזי כי המטרה של החברה היא להיות ספקית הנפט המשמעותית הראשונה בישראל. "אם נצליח להביא נפט, יש לזה חשיבות אדירה עבור ישראל, בדרך להשלמת העצמאות האנרגטית שלנו", מוסיף אשכנזי. "היום כבר מסתכלים על ישראל בעולם כשחקן לא קטן בשוק האנרגיה".

שכבת המטרה של שמן ברישיון "ים 3" נמצאת בעומק של 5,800 מטר בתוך הקרקע. על פי הסקרים, יש סיכויים של כ-40% שיתגלו במאגרי הקידוח של החברה, ים ובראבו, 220 מיליון חביות נפט. אם וכאשר תתגלה כמות כזו, ההכנסות הפוטנציאלות מוערכות נכון להיום בכ-12 מיליארד דולר. פוטנציאל הגז של הקידוח עומד על כ-35% לגז טבעי בכמות של 3TCF, (לשם השוואה, בלוויתן אותרו 16TCF ואילו בתמר 8TCF).

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.