Forbes Israel Logo

בלי תיווך: הטכנולוגיה של Cadre תלמד את הציבור להשקיע בנדל"ן

כשראיין וויליאמס נסע לטיול במדינת ג'ורגיה ב-2008, במהלך חופשתו מהלימודים בהארוורד, בוגר התואר הראשון הזה הבחין שם בטרנד מדאיג למדי. בתים שרק מספר חודשים קודם לכן שווקו במחיר של 350 אלף דולר עמדו למכירה פומבית באותה העת עבור 50 אלף דולר בלבד. וויליאמס, כמובן, לא היה הראשון שהבחין בבעיה הזו, אחרי הכל – זו הייתה הבעיה שעמדה בלב משבר הסאב-פריים. אבל יתכן שהוא היה האיש הצעיר ביותר שראה בסיטואציה הזו דווקא הזדמנות. עד הרגע שבו הוא סיים את לימודיו ב-2010 וויליאמס רכש מאות בתים שנמכרו במחירי מצוקה, אותם הוא שיפץ והשכיר בחזרה.

לשפר את התהליך הלא ברור של השקעות הנדל"ן באמצעות טכנולוגיה | צילום: Fotolia

"היו כל כך הרבה הפרעות ובלבולים עד שאף אחד לא ידע איפה נמצאת האמת. בעתות מצוקה, בתקופות של אסימטריה, זהו הזמן שבו רוב ההזדמנויות צצות ומציגות את עצמן למי שמוכנים להתכופף, לקחת סיכונים וליצור להם עתיד", אומר וויליאמס, כעת בן 28. "עבורי זה היה לשמור על כוכב הצפון".

אחרי שסיים את לימודיו בקולג' וויליאמס מילא מספר תפקידים קצרים בקבוצת הטכנולוגיה והתקשורת של גולדמן סאקס ובחטיבת ההשקעות בנדל"ן של חברת בלקסטון. אבל בכל זאת, דגדג לו לעשות משהו יזמי, ובנוסף – הוא הרגיש שישנה עדיין הזדמנות לא ממומשת לשפר את התהליך הלא ברור של השקעות הנדל"ן באמצעות טכנולוגיה.

היום, Cadre היא פלטפורמה למוזמנים בלבד שמקשרת באופן ישיר בין משקיעים בעלי שווי גבוה ומשקיעים מוסדיים לבין עסקאות נדל"ן מסחרי או רב משפחתי. לחתוך את המתווך מהתהליך, באמצעות הטכנולוגיה, מאפשר ל- Cadreלגבות עמלות נמוכות יותר.

אבל וויליאמס טוען שהחזון שלו הוא הרבה יותר גדול מאשר לחסוך לעשירים ממילא מספר נקודות בסיסיות של טורח. " Cadre הוקמה משום שהאמנתי שצריכה להיות דרך שתאפשר לאנשים רגילים להשיג גישה לנדל"ן, ולא רק לקבל גישה אלא גם לתובנות", הוא אומר, ומסביר כי מעסיקתו הקודמת, בלקסטון, הקימה הלוא את פורטפוליו ההשקעות הגדול בעולם בנדל"ן באמצעות מידע טוב יותר שעמד לרשותה. וויליאמס רוצה לקחת את התובנות הללו שנכונות היו לרמת התאגידים והמוסדות, ולהביא אותן אל כלל הציבור.

היזם הצעיר שמבקש לשנות את שוק הנדל"ן העולמי | צילום מסך: forbes.com

"מה שראיתי נמצא היה במרחב של השירותים הפיננסיים, שהיא כזו תעשייה גדולה ומאסיבית, אבל שחדשנות לא הייתה מסימני ההיכר שלה. אנו נמצאים כעת בנקודת מפנה שבה או שהטכנולוגיה תהרוס או שהיא תברא מחדש את התחום, ורבות מהחברות המבוססות שפועלות בו נכון להיום. אם אתה לא חלק מהעתיד ומהשינוי אתה תישאר בעבר".

צפו בסיפור של Carde מפי וויליאמס:

לרשימת 50 חברות הפינטק של פורבס באתר פורבס ארה"ב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.