Forbes Israel Logo

בלעדי: בעלי מניות אי.די.בי יבקשו היתר מהאוצר להחזיק בכלל ביטוח

בעלי השליטה בקבוצת אי.די.בי, אדוארדו אלשטיין ומוטי בן משה, החליטו לבקש מהמפקחת על הביטוח באוצר קבלת היתר להחזקת השליטה בכלל ביטוח. כך נודע ל"מעריב־סופהשבוע". הבקשה תוגש רשמית בתחילת השבוע הבא.

עד לימים האחרונים לא היה בטוח כי הבקשה אכן תוגש, והסברה הייתה כי לנוכח אי מתן ההיתר לרכישת השליטה לקבוצת JT קפיטל הסינגפורית, בן משה ואלשטיין יחשבו פעמיים אם להגישה. יש לציין כי כלל ביטוח, המנוהלת בידי איזי כהן, נשלטת על ידי אי.די.בי פיתוח ומניותיה מוחזקות בנאמנות על ידי משה טרי, לשעבר יו"ר רשות ניירות ערך.

בן משה | צילום: אניה בושמן

המניות מוחזקות בנאמנות לנוכח אי הבהירות שנוצרה סביב מאבק השליטה באי.די.בי. על מנת לקבל את ההיתר מהאוצר, ייאלצו בן משה ואלשטיין לחשוף את כל עסקיהם בישראל ובחו"ל. בנוסף הם יצטרכו להוכיח יכולת הונית משותפת של 800 מיליון דולר וכן לאתר מקורות כספיים חלופיים כדי לשפר את תזרים המזומנים של אי.די. בי פיתוח, כדי שזו תוכל לעמוד בהתחייבויותיה לנושים.

הבדיקה בנושא כלל ביטוח, שהודיעה השבוע על גיוס הון של 500 מיליון שקל באמצעות אג"ח, צפויה להסתיים עד סוף השנה. אם עד אז לא יתקבל ההיתר, יועברו המניות לידי הנאמן והוא יתבקש לממש אותן, ככל הנראה באמצעות הנפקתן בבורסה.

בקבוצת בן משה־אלשטיין אישרו כי הם אכן מתכוונים לקבל היתר להמשיך להחזיק בשליטה
בכלל ביטוח.

 

כתבה באתר דה פוסט


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.