Forbes Israel Logo

בלתי שביר? הכירו את החומר שימנע ממסך הסמארטפון להתנפץ

אחת מהבעיות הגדולות ביותר הקיימות כיום בכל מכשיר סמארטפון, טאבלט או אפילו מחשב נייד – הוא החשש של המשתמשים משבירה או אפילו שריטה המופיעים יום אחד על המסך. למרות ההתפתחות בתחום והגעתן של זכוכיות כגון "גורילה" המפחיתות משמעותית את כמות השריטות, עדיין מדובר על בעיה כואבת במיוחד כשהמכשיר החדש שלכם נשרט בתוך פחות מ-24 שעות מהרגע שהורדתם ממנו את הניילון.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אחת מהחברות שהחליטו להתנסות עם חומר חדש וחזק במיוחד היא אפל, כאשר בעוד שהשתמשה בזכוכית ה-"גורילה" על מנת להגן על מסך המגע שלה, את המצלמה ציפתה בזכוכית ספיר, בה משתמשים כיום על מנת ליצור זכוכית חסינת כדורים לרכבים צבאיים. כעת, מסתמן כי ספיר עתיד להפוך לדור הבא של מסכי הסמארטפון שלכם, למרות שייתכן כי יקחו עוד זמן עד אז.

שומרים על המסכים

ספיר הוא אחד מהחומרים הקשיחים והעמידים ביותר בטבע, כאשר החומר היחיד העמיד יותר ממנו הוא יהלום. כתוצאה מכך, הספיר עמיד פי 3 יותר מזכוכית הגורילה הקיימת כיום ויכול להציע הגנה הרבה יותר אידיאלית למשתמשים המפוזרים, הנוטים להפיל ואף לסדוק את מכשיריהם בהיסח הדעת. כך לדוגמה, תוכלו לזרוק את מכשיר הסמארטפון שלכם בתיק, או אפילו להפיל אותו על המדרכה – ולא לחשוש שיתנפץ לרסיסים כפי שקורה למכשירים כיום.


האם המסך יהיה חסין יותר? | צילום: רויטרס

החסרון הגדול ביותר של הספיר הוא שהוא יקר ביותר. נכון להיום, ייצור של מסך גורילה עולה כ-3 דולרים למכשיר סמארטפון, בעוד שייצור מסך ספיר יעלה כ-30 דולרים, מה שבתמורה יקפיץ את מחירו של מכשיר הסמארטפון או הטאבלט בצורה משמעותית, שבוודאי תגרום למשתמשים להעדיף את הדגמים "הבסיסיים" והפחות עמידים הקיימים כיום בשוק.

לאור הפופולאריות העולה של זכוכית הספיר, לצד הדרישה מצד המשתמשים למכשירים הרבה יותר עמידים מאלה הקיימים ביום – במיוחד בהתחשב בעובדה שיצרניות רבות מתעקשות לייצר גם את החלק האחורי של המכשיר מזכוכית, בשם העיצוב, התקווה היא שבעוד שנים בודדות סכום הייצור של מסך ספיר יפול לכ-20 דולרים ואף פחות. הירידה תתרחש הודות לטכנולוגיה המתפתחת, והרצון של החברות לשלב חומרים עמידים וחזקים יותר במכשיריהן השברירים.

כמובן שהיתרון המשמעותי ביותר הוא בכך שייתכן כי בקרוב לא נצטרך לרכוש כיסויים חיצוניים למכשירים שלנו, שלעיתים תכופות מכערים את העיצוב עליו השקיעה היצרנית חודשים ארוכים. מתי נוכל לראות בשוק מכשירים המציעים את המסך העמיד והמעניין? כאמור, ייקח זמן מה עד שהיצרניות יוכלו לשלב את מסך מבוסס הספיר במכשריהן ועדיין להציע מחירים אטרקטיביים, אך התקווה היא כי כבר בתחילת 2014, ואולי אפילו כבר בהשקת המכשיר הגדול הבא נוכל לראות את החומר בא לידי ביטוי בצורה רחבה יותר.

לעוד כתבות באתר ניוז גיק:

לכתבה המקורית

שלושה תוספים מומלצים לדפדפן הכרום שלכם

אפקט גוגל רידר: Feedly מזנקת למקום הראשון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.