Forbes Israel Logo

במחיר של מטען: סמארטפון ב-20$ צפוי להיות מושק עד סוף השנה

בזמן שיצרניות הסלולר הגדולות דוגמת אפל, סמסונג, HTC ו-LG מתחרות ביניהן מי תוציא את הסמארטפון הטוב ביותר, שיהיה בעל הנתונים המרשימים ביותר, מפתיעה יצרנית המעבדים הבריטית ARM ומודיעה כי היא צופה שבחודשים הקרובים יוצע לצרכנים סמארטפון במחיר חסר תקדים של 20$ בלבד.

כבר בחודשים הקרובים

מוקדם יותר השנה דובר על חברת מוזילה, כמי שמתכננת לפנות לפלח השוק של המכשירים הזולים בעזרת סמארטפון שיעלה 25$ בלבד ויריץ את Firefox, מערכת ההפעלה שלה. אולם על פי דיווח באתר AnandTech, חוזה ARM כי עוד השנה יוצע מכשיר סמארטפון במחיר חסר תקדים של 20$. החברה מציינת שמחיר זה יהיה למעשה "רצפת הזכוכית", שמתחתיו לא יוכלו יצרני המכשירים לרדת, וזאת בגלל עלות הרכיבים והייצור. על פי ההערכות, הסמארטפון יפעל על מעבד Cortex-A5 בעל ליבה אחת מתוצרתה ויריץ מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד. ככל הנראה, המכשיר ישתמש בטכנולוגיית EDGE (דור 2.5) ויציע מסך ברזולוציה נמוכה יחסית. עם זאת, כדאי לזכור כי מהירות המעבד של המכשיר תהיה חזקה יותר מזו שהגיעה עם האייפון הראשון שהוצג ב-2007.

לקראת שוק של מיליארד מכשירים זולים בשנה

על פי נתוני החברה וחברת גרטנר, נתח השוק (במונחי מכירות) של מכשירי הפרימיום ילך ויקטן באופן יחסי לעומת מכשירי אמצע הדרך (mid range) והמכשירים הזולים (entry level), זאת למרות שכרגע השוק מתחלק כמעט שווה בשווה בין שלוש קטגוריות המחיר. על פי התחזיות של של ARM, עד 2018 יימכרו בשנה כמיליארד מכשירים זולים (שעולים פחות מ-150$) וסמארטפונים שיעלו בין 20 ל-25 לדולר הם אינדיקטורים מעולים למגמה.

יביא הבשורה גם לאיזורים הנידחים של העולם | צילום: Shutterstock

אין ספק שמי שמחפש ביצועים לא ימצא אותם בסמארטפון המדובר; אולם יש לזכור שמחיר הסמארטפונים, כפי שאנחנו מכירים אותו כיום, מהווה חסם כניסה למאות מיליוני צרכנים פוטנציאליים בשווקים המתפתחים, שהם למעשה קהל היעד: קהל שעד עכשיו נהג להשתמש במכשירים "טיפשים" לצורך דיבור ושליחת סמסים בלבד ויוכל עתה להשתמש ברשתות חברתיות ובאפליקציות דוגמת WhatsApp או Viber. לשם השוואה, נתח השוק של סמארטפונים עומד באפריקה על 10%, לעומת יותר מ-50% במערב אירופה.

אולם, אנו יכולים למצוא לא מעט סיבות מדוע המכשיר המדובר יכול להצליח גם במדינות המפותחות ולפנות אפילו לבעלי אייפון וגלקסי: הסמארטפון הזול יכול לשמש כטלפון גיבוי, במקרה שהטלפון הראשי שלנו נגנב, אבד או נהרס; הוא יכול לשמש כמכשיר שני, לצורך בילוי בתנאי שטח או בים כשאנו חוששים מהתנאים או מהגנבים; ניתן להשתמש בו כמכשיר ייעודי לאפליקציות ייעודיות כמו מצלמת אבטחה או מוניטור לתינוק; הוא מושלם כמכשיר לילדים שנוטים להרוס מכשירים יקרים ועוד.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

אפסון מקדימה את גוגל, משיקה את המשקפיים החכמים שלה

הזהרו מהתקנים חיצוניים: טיפים להגנה עליהם ומפניהם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.