Forbes Israel Logo

בניסיון למצוא פתרון למצוקת הדיור: שר השיכון ינהל "קופת חסמים" בגובה מיליארדי שקלים

בדרך להסרת החסמים? שר השיכון אורי אריאל סיכם היום עם שר האוצר יאיר לפיד על שורת צעדים שאמורים להביא למהפכה ביחס להסרת חסמים קיימים בשיווק קרקעות לעשרות אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ. זאת כדי להבטיח כי שיווקי הקרקעות ברחבי הארץ לא יישארו בחלקם על הנייר בלבד, אלא ייצאו לדרך כשיווקים אפקטיביים.

לשם כך צפוי משרד והשיכון לנהל "קופת חסמים" שמטרתה תהיה לקדם שחרור החסמים, במקומות בהן חסמי תשתיות שונים מעכבים יציאה לדרך של כמות גדולה של יחידות דיור. הקופה תסתכם במיליארדי שקלים בהתאם לרשימת החסמים שתסוכם בימים הקרובים בין המשרדים, בדגש על פרויקטים שונים ברחבי הארץ שהציג אריאל בפני שר האוצר. בין החסמים ניתן לציין התניות תב"עיות ודרישות למחלפים כתנאי לשיווק, וכן מתקני טיהור שפכים – כתנאי לשיווק.


אורי אריאל | צילום: מרק ישראל סלם

בעקבות ההתקדמות בנושא אמר שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "לא די רק בשיווק קרקעות לשם שיווק לצורך הגדלת היצע הדירות. נדרש כי השיווקים יהיו אפקטיביים ויאפשרו לקבלנים לבנות עשרות אלפי יחידות דיור נוספות בכל רחבי הארץ ולהגדיל את התחלות ההיצע. זהו הכלי המשמעותי ביותר בידי הממשלה להורדת מחירי הדיור, ואני שמח כי גם משרד האוצר והעומד בראשו מסכימים לכך ויעזרו לנו במשימה החשובה של הורדת יוקר הדירות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.