Forbes Israel Logo

בסוד העניינים: נייקי נערכת למשהו גדול שיתרחש בסתיו

נייקי אמנם מכחישה, אך ענקית הספורט המקורבת מאוד לקופרטינו יודעת על משהו שמרבית התעשייה עדיין לא.

בזמן שתמונות הנוגעות לאייפד ולאייפון דולפות לכאורה כל יומיים, מוצר אחר אשר נמצא בימים אלה בשלבי הפיתוח האחרונים בקופרטינו, הוא הסיבה הממשית למהלך שהובילה לפני ימים אחדים ניייקי, ונוגע לפיטורם של קרוב לשליש מעובדי חטיבת הדיגיטל שלה שעיקר עיסוקם בצמיד הניטור הפופולארי של החברה, ה-Nike FuelBand.

לא שעון חכם, צמיד חכם

בשבועות האחרונים יצא לי לשוחח מספר פעמים עם שני מקורות בקופרטינו בעלי נגיעה כזו או אחרת לאחד המוצרים העתידיים והמסקרנים יותר הצפויים לראות אור השנה סמוך לתקופת החגים בארה״ב ובאירופה. אם לשפוט על בסיס הפרטים שהוזכרו בשיחות שקיימתי, אפל עומלת כבר תקופה ארוכה על הפרוייקט הנוכחי, ובחודשים האחרונים הוא נמצא לקראת היישורת אחרונה.

אז מה כן ניתן לומר בשלב זה? שלא מדובר בשעון חכם אלא יותר בצמיד, ושבדיוק כמו שעשתה אפל עם האייפון והאייפד, גם כאן מתכננת ענקית הטכנולוגיה לייצר מוקד שסביבו יתפתח אקוסיסטם שלם. אם להיות ספציפי יותר, הצמיד שתשיק אפל לקראת סוף השנה הנוכחית הוא אוסף חיישנים חכמים שבאמצעותו ניתן יהיה לא רק לנטר אחר הפעילות של המשתמש העונד אותו, אלא גם לתפעל מכשירים אחרים כבקר שליטה אינטואטיבי למדי.

הגרסא הראשונה של הצמיד החכם של נייקי, ה-FuelBand | צילום: רויטרס

גם את התהיות לגבי הכניסה של אפל לשוק התשלומים במובייל ניתן להחליף בשאלה: מדוע לעשות שימוש בסמארטפון על מנת לבצע עסקה אם ניתן יהיה להשלים אותה באמצעות פריט שבאמת נמצא עליכם כל הזמן, שאין אפילו צורך להוציא מהכיס על מנת לעשות בו שימוש.

נייקי בסוד העיניינים

אז כיצד קורה שאחת החלוצות בתחום הלבוש החכם, זו שיצרה מוצר מהפכני ודי מצליח שמאפשר לנטר אחר הפעילות הגופנית ולסנכרן את הנתונים באופן אלחוטי ישירות לסמארטפון, מחליטה לוותר על התחום הכי טרנדי היום, בדיוק ברגע שכל ענקיות הטכנולוגיה בוחרות דווקא להמר עליו?

ובכן, נייקי יודעת משהו שאתם לא, נייקי נמצאת בסוד העניינים ונערכת לא פחות מאפל להשקת הצמיד החכם של אפל. כשיושק, דברים יתבהרו קצת יותר, אבל עד אז, ניתן לומר שלנייקי יש חלק משמעותי בעיצוב של המוצר הבא של אפל, ושכשאתה מבין שבעוד מספר חודשים מה שאתה מחזיק ביד יחוויר לעומת משהו אחר שיסחוף את השוק, מוטב להצטרף אליו מבעוד מועד מאשר לפתוח במלחמה אבודה מראש.

במובן מסויים המשך פיתוחו של הדגם הבא של ה-FuelBand לא הפסיק, הוא רק עבר לידיים של אפל ושודרג. הצמיד יופיע ואפילו בטווח הזמנים אליו כיוונה נייקי, והיא מהראשונות שנערכות לקראתו גם אם יושק על ידי חברה אחרת ולתכלית מעט שונה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.