Forbes Israel Logo

בסמסונג נאלצו לחשוף תוכנית לייצור סמארטפון מבוסס חלונות

סמסונג חוגגת: הגלקסי 3 שלה מחר 10 מיליון יחידות תוך חודשיים; בשבוע שעבר פרסמה החברה הקוריאנית רווח תפעולי לרבעון השני של השנה שעמד על 5.9 מיליארד דולר – עלייה של 79% מהרבעון המקביל אשתקד. והמהלך הבא – כפי שמדווח בלוג הטכנולוגיה "דה ורג'" – הוא צמד טלפונים יוקרתיים שישתמשו בווינדוז פון 8 של מיקרוסופט כמערכת ההפעלה שלהם.

שני הטלפונים, ששמותיהם "אודיסיאה" ו"מארקו", יכילו את ערכת השבבים MSM8960 של קוואלקום, המשלבת מעבד בן 2 ליבות עם מודם LTE של 4 ג'יגה, זאת עולה ממסמכים פנימיים של סאמסונג שנחשפו כחלק ממאבק משפטי מול אפל.

ה"אודיסיאה" תהנה ממסכי אמולד בגודל של כ-12 ס"מ ומצלמה אחורית של 8 מגה פיקסל; "מארקו" לעומתה יכלול מסך של 10 ס"מ ומצלמה של 5 מגה פיקסל. לסמסונג, כמובן, יש שותפות ארוכת ימים עם מיקרוסופט עוד מ"אומניה", סדרת הטלפונים המשותפת – אך המכשירים שנחשפו במסמכים החדשים של סמסונג מציגים פרופיל גבוה, יוקרתי ומהוקצע הרבה יותר.

לא ברור מתי תשיק סמסונג את המכשירים – החברה תערוך אירוע ב-15 באוגוסט בסן פרנסיסקו, בשביל "הודעות על מוצרים מרכזיים וחשיפת מכשיר הגלקסי החדש ביותר". אך כפי הנראה מדובר בהשקת הגרסה בת 25 הס"מ של הגלקסי-נוט, הטאבלט של סמסונג המופעל גם הוא ע"י "אנדרואיד".

בלי קשר, חדשות על דחיפה חדשה מצד ווינדוז ב'סמסונג' לא מבשרות טובות לנוקיה, שהייתה אמורה להיות שותפת הדגל הטלפונית של מיקרוסופט. גם בגוגל, שהאנדרואיד שלהם הפעיל את הגלקסי 3, לא מאושרים למשמע הבשורות.

גם אפל נכנסת לרשימת המופסדים כאן, כששניים מיריבותיה הנוראיות ביותר מתחברות בכדי להפיל את האייפון, שעדיין גוזל את מרבית נתחי הרווח הקיימים בתעשיית הסמרטפונים.

הזוכה, כמובן: מיקרוסופט, שנאבקה רבות להזיז את מחט נתח השוק שלה עם תוכנת ההפעלה הסלולרית המוקפדת שלה. אם סמסונג לא תוכל לתפוס את נתח השוק הזה עבור מיקרוסופט, כנראה שנתח השוק הזה פשוט לא יוכל להיתפס. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.