Forbes Israel Logo

בעיות החניה? ענקית החניונים הרובוטיים מגיעה לישראל

חברת TOPP הסינית, השחקנית המובילה בעולם בתחום החניונים הרובוטיים נכנסה לפעילות בישראל. TOPP פועלת בארץ באמצעות השלוחה הישראלית שלה, חברת Lift Parking, ובשיתוף עם עיריית כפר סבא והחברה הכלכלית. ביחד השיקו בתחנת הרכבת נורדאו שבעיר את החניון הרובוטי הראשון בארץ.

מערכת החניון רובוטי היא למעשה מערכת חניה מודולרית, חסכונית וירוקה, שמאפשרת לחנות מספר רכבים בקומות. המערכת פועלת בצורה אוטומטית ללא מגע יד אדם, כאשר את האוטו מעמידים באזור המיועד, והיא מכניסה אותו אל מקום החניה הפנוי באותו רגע. 

המתקן החדש שהושק משתרע על 3 קומות ומיועד ל-12 חניות. מדובר במעין פיילוט ראשוני שמיועד לבחינת המערכת. "אם הפרויקט יצליח", אומר ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, "נפעל להרחיב אותו גם לעוד מקומות בעיר". יתרונותיה של חברת Lift Parking באות לידי ביטוי בחסכון של 75% בזמן הקמת החניון לעומת זמן הקמת חניון רגיל, ובחיסכון של 68% בעלויות הבנייה. 

בעיות החנייה יפתרו? | צילום: יח"צ

Lift Parking, היא חברה הנותנת מתן פתרונות חניה לפרויקטים של תמ"א, בהם היצע החניה מצומצם ודורש פתרונות יצירתיים. בנוסף, פועלת החברה גם בתחום החניונים הציבוריים, בעיקר בסמוך למוסדות ציבור או למוקדי תחבורה ראשיים, כמו תחנות רכבת, או בתי חולים. החברה גם מספקת פתרונות חניה לרכבים גדולים, כדוגמת אוטובוסים ומשאיות – תכונה זאת ייחודית לה ולא קיימת באף מערכת חניונים אחרת.

יתרון נוסף של Lift Parking טמון בכך שהחברה מציעה מימון מלא וערבויות ביצוע לרשויות המקומיות. המשמעות היא שרשויות אינן צריכות להשקיע ולו שקל אחד במיזמים, להיפך – הן רק עשויות להרוויח מכך באמצעות מכירת שטחי פרסום, ומהשתתפות ברווחים הכרוכים בדמי חניה.

החניון החדש בכפר סבא | צילום: יח"צ

מנכ"ל השלוחה הישראלית, בנג'מין רטיג, התייחס להשקת החניון: "גאים להוביל את מהפכת החניה בישראל. הגב הפיננסי והמקצועי של חברת TOPP מאפשר לנו לתת כל פתרון בתחום החניה. אנחנו מודים לעיריית כפר סבא ולחברה הכלכלית על האמון. לכבוד הוא לנו להיות חלק ממערך התחבורה הירוק של העיר".

גם ראש עיריית כפר סבא, צביקה צרפתי, בירך על שיתוף הפעולה עם חברת Life Parking ואמר כי "כחלק מחזון העיר הירוקה, אנחנו מקדמים מגוון פתרונות חניה וניידות סביבתיים".

אלעד קנדל, מנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, שפועלת באחרונה למציאת פתרונות למצוקה החניה ברחבי בעיר אמר כי "עיריית כפר סבא שמה לה למטרה להגדיל את מספר מקומות החניה בעיר. החניון הרובוטי הוא צעד נוסף וראשון מסוגו בנושא, ואנחנו מקווים שלאחר תקופת ניסיון פורה נוכל לראות מתקנים דומים אליו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.