Forbes Israel Logo

בעיית הפיראטים של "משחקי הכס": הסדרה שברה את שיא ההורדות הפיראטיות של כל הזמנים

"משחקי הכס", הסדרה המדוברת בית היוצר של חברת HBO האמריקאית, הפכה לאחת התופעות המרתקות ביותר בעולם הטלוויזיה בשנים האחרונות – ולשבור לא מעט שיאים לאורך הדרך. הסדרה, אשר הפכה לסדרה המדוברת ביות בעולם כיום, הפכה גם לאחת הסדרות המאוזכרות ביותר ברשת, לאחת הסדרות המכניסות ביותר בהיסטוריה, ולתופעה תרבותית בקנה מידה עולמי – עם קהל מעריצים ברחבי העולם כולו, אשר ממתינים כל שבוע לפרסום הפרק החדש עליו ידברו כולם.

אך להצלחה המסחררת כל כך בעידן המודרני יש גם מחיר לא פשוט. על פי נתונים חדשים אשר פורסמו בארה"ב, הסדרה שברה לאחרונה שיא חדש נוסף, כשהפרק "Kill The Boy", פרק מספר חמש מהעונה החמישית של הסדרה אשר שודר לפני מספר שבועות, הפך לתוכן הטלוויזיוני בעל מספר ההורדות הפיראטיות הגדול ביותר בהיסטוריה. על פי אותם נתונים, הפרק הורד על ידי לא פחות מ-3.22 מיליון גולשים ברחבי העולם – ובכך נשבר הביא הקודם שגם בו החזיקה "משחקי הכס" (בשיא הקודם החזיק פרק הפתיחה של עונה 4, אשר הורד על ידי 1.86 מיליון גולשים).

אז כמה כסף מאבדת ענקית הטלוויזיה האמריקאית עקב הפיכתה של הסדרה לסנסציה פיראטית? בארה"ב, דמי מנוי לערוץ הפופולרי עומדים על 14.99 דולר לחודש, וגם דמי הזיכיון שמשלמות זכייניות ברחבי העולם (דוגמת חברת יס בישראל) עומדים על מספרים דומים, על פי ההערכות). אם נכפיל את אותם דמי מנוי עבור כל אחד צ-3.22 מיליון הגולשים אשר הורידו את הפרק, נקבל סכום אגדי בן 48.27 מיליון דולר – המשקף את ההכנסה הפוטנציאלית ש-HBO איבדו עקב תופעת הפיראטיות.

ותופעה זו, באופן טבעי, רחבה הרבה יותר מגבולות ארה"ב בלבד. HBO זמינה ב-170 מדינות ברחבי הגלובוס, ועל פי ההערכות במרביתן המוחלטת נרשמות גם הורדות במספרים גבוהים. 5 המדינות בהן נרשם מספר ההורדות הגבוה ביותר הן ארה"ב, בריטניה, ברזיל, אוסטרליה וצרפת. מיותר לציין כי הסדרה זמינה (עבור תשלום דמי מנוי) בכל ארצות אלו.

הפסידו עשרות מיליונים – אבל יש גם חצי מלא לכוס. יוצרי הסדרה | צילום: מתוך ויקיפדיה

אם כך, תופעת הפיראטיות מנעה מ-HBO הכנסות בעשרות מיליוני דולרים, אך נראה כי החברה יכולה גם להסתכל על חצי הכוס המלאה. הפיכתה של הסדרה לסנסציה פיראטית מעידה (ואולי אף מסייעת) על הפיכתה לאחת התופעות המדוברות ביותר בעולם כיום, כשעשרות מיליוני הצופים ברחבי העולם, בין אם שילמו עבור התכנים ובין אם הורידו אותם באופן פיראטי, מתחזקים מדי יום את המותג "משחקי הכס". גם הכנסות הערוץ אולי נפגעו באופן ישיר, אך הפיכתה של הסדרה לאירוע כה מדובר ומוכר סייעה להם לרשום גם שורת רווח מרשימה במיוחד, ולהפוך לאחת הסדרות המכניסות ביותר בהיסטוריה. גם ג'ף ביווקס, מנכ"ל תאגיד התקשורת טיים-וורנר (המחזיק ב-HBO), מבין זאת, והגיב לנתונים: "משחקי הכס זו הסדרה המורדת ביותר בהיסטוריה… זה אפילו יותר טוב מזכייה בפרס האמי".

הנתונים פורסמו לרגל סיומה של העונה ה-5 בסדרה, אשר הותיר את מיליוני הצופים ברחבי העולם בנשימה עצורה ובציפייה לקראת שידורה של העונה הבאה. האם "משחקי הכס" תשבור את השיא פעם נוספת? בכל הקשור לסדרה הזו, כבר למדנו, אין כל טעם לנסות ולנחש. עדיף פשוט לחכות – ולהיווכח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.