Forbes Israel Logo

בעקבות הבדיקה: אלון חסן השעה עצמו מתפקיד יו"ר ועד נמל אשדוד

אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד החליט להשעות עצמו מתפקידו עד אשר בהסתדרות יבדקו האם היה משהו פסול במעשיו. ההשעייה באה לאחר כוונת ההסתדרות לזמן אותו לשימוע , בעקבות הפרסומים אודות עסקיו הפרטיים וקשריהם עם הנמל.

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני הודיע לחסן שהוא מקבל את החלטתו להשעות את עצמו. "אני מכבד את ההחלטה", אמר עיני. מההסתדרות נמסר כי הארגון ימשיך לעמוד לצד העובדים לקראת המו"מ הצפוי על עתיד הנמלים. כמו כן נמסר כי בכוונת יו"ר הסתדרות להביא שינוי בחוקת ההסתדרות לפיו לא יתאפשר לחבר ועד להחזיק בעסקים פרטיים המצויים בקשר עסקי עם מקום העבודה".

מוקדם יותר היום זימן לישיבה את יו"ר האגף לאיגוד מקצועי אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי והיועצת המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי עו"ד מיה פרי־אלתרמן בכדי לדון ולהחליט האם להזמין את אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד לוועדת משמעת.

בסביבתו של עיני הדגישו כי ההחלטה תתקבל רק לאחר "בדיקה עניינית ובכפוף לנוהלי הארגון". בהנחה שעיני יזמן את חסן לועדת משמעת, השאלה המעניינת תהיה האם הוא יסתפק באזהרה בלבד או שמא ישלח מסר ויפטר את חסן מתפקידו כיו"ר ועד העובדים באשדוד, תפקיד שאותו הוא ממלא כעשור.

הפגישה בין בכירי ההסתדרות נערכת למעשה בעקבות התחקיר באולפן שישי שם נטען כי חסן עושה שימוש בחברות פרטיות בבעלותו בכדי לקדם את פעילותם עם נמל אשדוד כמו גם העדפת אחותו של חסן לתפקיד מנהלת חשבונות בנמל. הנהלת הנמל וחסן הכחישו את הטענות.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עיני | צילום: מרק ישראל סלם

רשות החברות: העברנו דו"ח חמור על פעילותו של חסן ליועץ המשפטי

רשות החברות במשרד האוצר דרשה מנמל אשדוד למנות יועץ חיצוני שערך דו"ח חמור על התנהלתו של יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ועסקיו הפרטיים. הדו"ח הועבר בשבוע שעבר ליועמ"ש.

על פי רשות החברות, הדו"ח מעלה שאלות מדאיגות באשר לקשר בין עסקיו הפרטיים של יו"ר ועד עובדי הנמל לבין חברת נמל אשדוד והחשש לפגיעה בנמל ובלקוחותיו. ביום שלישי הקרוב, אמור להתקיים בוועדת הביקורת של החברה דיון בדו"ח וקבלת החלטות ביחס לדרך הטיפול בו.

ברשות החברות מצפים שהטיפול בנושא על ידי דירקטוריון החברה והנהלתה יהיה מיידי, כמתחייב ממהות הממצאים, וכי ימוצו הצעדים הנדרשים להפסקה מיידית של כל מצב שיש בו חשש לניגוד עניינים.

יחימוביץ: אלסון חסן – לך הביתה

בתוך כך, שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, קראה אתמול בדפה האישי בפייסבוק לחסן להתפטר מתפקידו: " "מנהיג עובדים ראוי צריך להעניק לגיטימציה לעובדים שהוא מייצג ולעובדים בכלל. לגיטימציה להתארגנויות המרגשות שמתרחשות עכשיו אצל עובדי מעמד הביניים, אצל צעירים, אצל מורי הקבלן, ועוד ועוד. להעניק לגיטימציה. לא לשלול אותה. חסן מספק תחמושת קטלנית בידי מי שחלומם הוא שלא יהיו ועדי עובדים בכלל. אלה שהיו רוצים שכל העובדים בלי יוצא מן הכלל יהיו עובדי קבלן נטולי זכויות". בפנייה אל חסן אמרה יחימוביץ' כי "אתה משחק לידי האויבים הציניים ביותר של חופש ההתארגנות, שהיא זכות דמוקרטית בסיסית. לך הביתה".

חסן לא נשאר חייב ופרסם גם הוא סטטוס ובו קרא לליחימוביץ' פחדנית. "אני רוצה להזכיר לך שאותו אלון שאת מדברת עליו לפני שהיית חברת כנסת – ידעת לחבק ולנשק ולהתחנף רק בכדי שנעזור לך להיבחר בפעם הראשונה לכנסת. להזכירך גם בתקופה ההיא היו לי עסקים בבעלותי ועד כמה שאני זוכר פירגנת ואמרת שאני כישרוני". חסן הוסיף כי "אני אהיה מאלה שיעשו הכל כדי להחליף אותך בפריימריז של מפלגת העבודה".

מאוחר יותר אף התראיין חסן בתוכנית "פגוש את העיתונות" בכדי להגיב על התחקיר ואמר כי "יש גורמים אינטרסנטיים בממשלה שעושים הכל כדי להעביר את הנמל לטייקונים. כל עוד אני עושה את העבודה שלי על הצד הטוב ביותר, אז אין בעיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.