Forbes Israel Logo

בעקבות הנפקת מובילאיי: המנכ"ל זיו אבירם והיו"ר אמנון שעשוע נכנסים לרשימת 100 עשירי ישראל

בעקבות הנפקת הענק של מובילאיי אתמול בניו יורק, והרווחים שגרפו כמה מבעלי האחזקות המוכרים של החברה, שיפרו לב לבייב, גיל אגמון ושמואל חרל"פ את עמדותיהם בדירוג 100 הישראלים העשירים של פורבס.

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

אך שני המייסדים – נשיא ומנכ"ל מובילאיי, זיו אבירם, ופרופ' אמנון שעשוע, הנחשב למוח מאחורי הטכנולוגיה ומשמש כיו"ר וכסמנכ"ל, הפכו בין לילה למיליארדרים ונכנסו לראשונה אל רשימת 100 עשירי ישראל עם הון של כ-2.5 מיליארד שקל כל אחד. מובילאיי הונפקה ביום חמישי לפי שווי של 530 מיליארד דולר בהנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית אי פעם. ביום המסחר הראשון זינקה ב-48% וכעת עומד ערכה על סכום עתק של 7.9 מיליארד דולר.


זיו אבירם (מימין) ואמנון שעשוע פותחים את המסחר בבורסת ניו יורק | צילום: מתוך יוטיוב

לבייב, שלו אחזקה קטנה של 0.6% בחברה, גרף כ-160 מיליון שקל. בעקבות זאת גדל הונו ל-4.71 מיליארד שקל והוא עלה שלב אחד אל המקום ה-24 ברשימה.

גיל אגמון, בעל השליטה בדלק רכב, מחזיק ב-1% עד 2% ממובילאיי ובנוסף מחזיק אגמון ב-2.3% דרך דלק רכב, שבה הוא מחזיק ב-38%. לפיכך גרף אגמון בסכ"ה כ-640 מיליון שקל והונו כעת מסתכם בכ-2 מיליארד שקל, מה שמקפיץ אותו מהמקום ה-67 הישר אל המקום ה-50 ברשימה.

פרופ' אמנון שעשוע. הפך לאחד האנשים העשירים בישראל | צילום: Ryan Lash, TED@NYC 

מלבד, שעשוע ואבירם, המרוויח הגדול של ההנפקה הוא יו"ר כלמוביל, שמואל חרל"פ שמחזיק ב-8.3% ממובילאיי ולכן הוסיף להונו לא פחות מ-2.24 מיליארד שקל. כעת שווים האחים יואב ושמואל חרל"פ 6.1 מיליארד שקל, סכום שמעלה אותם 12 שלבים בדירוג אל המקום ה-17.


זיו אבירם. שווה לאחר ההנפקה 2.5 מיליארד שקל | צילום: רויטרס

מעמדם הכלכלי החדש של אבירם ושעשוע מעניק להם את המקום ה-43 ברשימה על חשבונם של האחרים המסוכסכים ליאורה ודורון עופר, יורשיו של יולי עופר המנוח. 

שעשוע. המוח מאחורי הטכנולוגיה של מוביאיי | צילום: נתי שוחט, האוניברסיטה העברית

– לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן