חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בעקבות התשלום לרשויות בארה"ב: רווחי בנק לאומי צנחו ברבעון השני של השנה ב-39%

בנק לאומי פרסם הבוקר את דו"חותיו הכספיים לסיכום הרבעון השני של שנת 2014, מהם עולה כי הרווח הנקי של הבנק צנח בכ-39% ביחס לרבעון המקביל בשנה החולפת, ועמד על 290 מיליון ₪. הגורם המרכזי לצניחה ברווחי הבנק היא ההוצאות הרבות להן נדרש עקב חקירת הרשויות האמריקאיות, בגינה העביר הבנק סכום של 460 מיליון שקלים מוקדם יותר השנה. גם בעלי המניות של הבנק נפגעו מהמהלך, כשהרווח הנקי למנייה ירד ב-12.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ועמד על 915 מיליון שקלים.

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח | צילום: יח"צ

אך למרות כל זאת, אם נבחן את נתוני הדו"חות תוך קיזוז אותו תשלום ענק לרשויות האמריקאיות, נגלה כי הרווח הנקי של הבנק דווקא זינק במהלך התקופה (כ-765 מיליון שקלים לעומת כ-500 מיליון בשנת 2013). הגורם העיקרי לכך הוא הגידול מהכנסות בתחום הפסדי האשראי של הבנק. עוד מהדו"ח עולה כי יחס הלימות ההון של הבנק עמד במהלך התקופה על 14.2%.

כזכור, לפני כחודשיים הודיע בנק לאומי כי הגיע להסכם פשרה עם הרשויות בארה"ב, במסגרתו העביר הבנק סכום כולל של כמיליארד שקל לאמריקאים עקב החשדות כי הבנק סייע ללקוחותיו האמריקאיים להעלים מס מן הרשויות בארה"ב. בתוספות הוצאות הבנק על שירותי ייעוץ וייצוג במסגרת הפרשה, עלותה עבור הבנק חצתה את רף מילארד השקלים.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן