Forbes Israel Logo

בעקבות עסקת Nvidia-מלאנוקס: הונו של איל וולדמן מזנק ל-1.4 מיליארד שקל

לאחר חודשים רבים ואינספור שמועות על מגעים מכיוון מספר חברות, נחתמה עסקת הרכישה של מלאנוקס על ידי חברת Nvidia האמריקאית בסכום שיא של 6.9 מיליארד דולר. עסקת הענק הזאת מתמקמת על פי פורבס במקום ה-2 בדירוג האקזיטים הגדולים בתולדות ההייטק הישראלי, מיד לאחר עסקת רכישתה של מובילאיי. 

אחד המרוויחים הגדולים מהעסקה הוא מייסד החברה, איל וולדמן, שדורג באוגוסט 2018 במקום ב-99 בדירוג עשירי ישראל של פורבס עם הון של 1.1 מיליארד שקל. בעסקה הנוכחית הכניס וולדמן לכיסו כ-265 מיליון דולר לפני מס (מחזיק ב-3.4% ממניות החברה) ובכך זינק הונו ל-1.4 מיליארד שקל. מרוויחות נוספות הן חברת סטארבורד (393 מיליון דולר בזכות 5.8% ממניות החברה) ואורקל האמריקאית (276 מיליון דולר).

וולדמן. העסקה השנייה בתולדות ההייטק הישראלי | צילום באדיבות מלאנוקס

הדור הבא של פתרונות המחשוב

חברת ציוד התקשורת הישראלית, שהוקמה לפני 20 שנה והונפקה בנאסד"ק לפני 12 שנה, חתמה על ההסכם מול ענקית המעבדים האמריקאית, איתה כבר שיתפה פעולה בעבר בבניית שני מחשבי העל המהירים בעולם, לטובת משרד האנרגיה האמריקאי.

מלאנוקס הייתה חלוצת דרך עם טכנולוגית InfiniBand, שיחד עם פתרונות ה-Ethernet נמצאת כיום בשימוש במעל למחצית ממחשבי העל בעולם ברשימת ה-TOP500 וברבים ממרכזי נתונים Hyperscale מובילים.

"אנו נרגשים לאחד את פלטפורמת המחשוב המואצת של Nvidia עם פלטפורמת הרשת המואצת בעלת השם העולמי של מלאנוקס תחת קורת גג אחת, כדי ליצור את הדור הבא של פתרונות המחשוב בקנה מידה גדול", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל Nvidia.

העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות והיא צפויה להיסגר עד סוף שנת 2019, בכפוף לאישורים רגולטוריים וכן לתנאי הסגירה הרגילים האחרים, לרבות אישור הסכם המיזוג על ידי בעלי המניות של מלאנוקס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.