חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בעקבות שמיים פתוחים: "מספר הטיסות יגדל בקיץ ב-12% לפחות"

מספר הטיסות הסדירות לישראל וממנה יגדל בקיץ הזה ב-12%, כך על פי הודעת שר התחבורה ישראל כץ. כץ ציין כי הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי שאושר לפני מספר ימים בממשלה צפוי להוביל לגידול נוסף במספר הטיסות לישראל וממנה כבר במהלך עונת הקיץ הנוכחית.

במשרד התחבורה מעריכים כי במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הזרות לנתב"ג וממנו צפוי גידול של 14% ואילו במספר הטיסות הסדירות של חברות התעופה הישראליות – אל על, ארקיע, וישראייר צפוי גידול של 10%, לעומת התקופה המקביל אשתקד. חלק השוק של המובילים הישראלים צפוי לעמוד בעונת הקיץ על 39% מכלל הטיסות. 

בנוסף צפוי גידול משמעותי בחלק השוק של חברות ה-Low cost המפעילות טיסות מוזלות לישראל. חלק השוק של חברות אלה צפוי לגדול בעונת הקיץ ל-8%, לעומת 4% בעונת הקיץ של 2012.

צילום: וויקיפדיה

לטענת השר כץ, "אחד המדדים העיקרים המצביע על גידול ברמת התחרות הוא מספר הקווים בהם מופעלות טיסות סדירות על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל והגידול במדד זה מעיד על הצלחת מדיניות הליברליזציה בענף התעופה שמובילים משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית".

השר דיווח כי מספר קווי התעופה שיופעלו על ידי שלוש או ארבע חברות במקביל יגיע ל-13 קווים. מדובר בקווים ניו-יורק, פריז, לונדון, רומא, וינה, ברצלונה, מינכן, ברלין, פראג, מילאנו, בוקרשט, אמסטרדם ומוסקבה.

מנהל רשות התעופה האזרחית, גיורא רום ציין כי הרשות העניקה בעונת הקיץ ל-60 חברות תעופה זרות היתרים להפעלת טיסות נוסעים סדירות לישראל וממנה, לעומת 56 חברות בתקופה המקבילה אשתקד.

ברשות מציינים כי מספר חברות תעופה זרות קיבלו מרת"א היתר להוספת תדירויות. מדובר בין השאר בחברות טורקיש איירלינס ופגאסוס הטורקיות, אייר פרנס, בריטיש איירוויז לופטהנזה, אוקראינה אינטרנשיונל, איזי ג'אט, ס.א.ס, נורוויג'אן.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן