Forbes Israel Logo

בפחות מחצי המחיר: אלה האוזניות שמנסות להתחרות ב-AirPods Pro של אפל

סינון רעשים אקטיבי, סאונד איכותי וטעינה אלחוטית מאפיינים את אוזניות הדגל של החברות המובילות. את כל אלה מצאנו ב-PaMu Quiet, אז מה בכל זאת חסר להן?

מאז שאפל הכריזה על ה-AirPods ב-2016, אוזניות ללא חוטים (TWS) רק מופיעות כפטריות אחרי הגשם. נדמה שאין מותג אודיו שלא הציג בתקופה האחרונה אוזניות אלחוטיות, וההבדלים המהותיים בין הדגמים מצויים באיכות הסאונד, בנוחות השימוש ובקלות הסנכרון עם הסמארטפון.

עם השנים נוספו עוד חידושים לתחום התחרותי הזה – האפשרות לסנן את רעשי הסביבה באמצעות מנגנון ANC=Active Noise Cancelation. בעזרת מיקרופונים חיצוניים ואלגוריתם ייחודי מנותחים תדרי הרעש החיצוניים, והאוזניות משדרות לאוזני המשתמש אות נגדי המנטרל את רעשי הרקע.

חברת Sony עושה שימוש בטכנולוגיה הזו בדגמי האוזניות השונים שלה, אפל כללה אותה ב-AirPods Pro שהושקו במהלך 2019 ואחד הדגמים המסקרנים שכולל את הטכנולוגיה הפופולרית מגיע מסין, ומתיימר להיות מתחרה ראוי לצעקה האחרונה של אפל, אך בתג מחיר אטרקטיבי.

ה-PaMu Quiet של חברת Padmate נמכרו בתחילה במסגרת קמפיין מימון המונים באינדיגוגו. כעת, לאחר שהן נמכרות באופן סדיר באתר החברה, לקחנו אותן לסקירה מקיפה, וזה מה שחשבנו עליהן.

מה בקופסה?

ייתכן שאת ההשראה למראה החיצוני של האוזניות שאבו מעצבי החברה מה-AirPods Pro. מתאמי הסיליקון שנכנסים לאוזן, כמו גם החלק המוארך היוצא ממנה ממש מזכירים את העיצוב של אפל, אם כי הגימורים החדים מעניקים לאוזניות מראה ייחודי.

נרתיק הטעינה כבר שובר מוסכמות ובמבט ראשוני הוא מזכיר שעון עתיק ומעוגל, עם חיפוי עור, כזה שלפני כמה עשרות שנים היה נקשר לחגורה. בשל עוביו וקוטרו קשה להכניס אותו לכיס, ובקופסה מצאנו שרוך ייעודי שיאפשר לתלות את הנרתיק על הצוואר – למשל. פחות אהבנו את העובדה שבעת שהוא תלוי על הצוואר, כשפותחים את הנרתיק מוצאים בו את האוזניות מסודרות הפוך, כשהשמאלית ממוקמת מצד ימין, והימנית בצד שמאל.

ארבעה מתאמי סיליקון, שקית נשיאה וגם נרתיק טעינה שובר מוסכמות. צילום: Padmate
ארבעה מתאמי סיליקון, שקית נשיאה וגם נרתיק טעינה שובר מוסכמות. צילום: Padmate

עוד מצאנו בקופסה כבל טעינה שבצדו האחד מחבר USB Type A ובצדו השני מחבר USB Type C, ארבעה מתאמי סיליקון בגדלים שנים, שקית נשיאה וגם ספרות טכנית.

תאורה כחולה והיקפית

מי שיוותר על השימוש בכבל הטעינה, יוכל לטעון את הנרתיק בטעינה אלחוטית, אך הטעינה המהירה, שלפי הצהרות החברה תעניק לאוזניות שעתיים שימוש לאחר 15 דקות טעינה – מתרחשת רק בכבל. כך או כך, בזמן הטעינה נדלקת תאורה היקפית (בחצי עיגול) כחולה וייחודית בחלקו העליון של הנרתיק. זו אמנם מאפשרת לאמוד כמה זמן עוד נותר לטעינה, אך זהו אומדן בלבד, שכן בשום אופן לא מצוינים אחוזי הטעינה של הנרתיק או של האוזניות. כמו כן, תידלק התאורה בכל פעם שנשים את האוזניות במקומן בנרתיק הנשיאה ותנסה לשדר לנו כמה אנרגיה עוד נותרה בסוללת הנרתיק.

על פי היצרן, אמורות האוזניות לנגן מוזיקה עד 3.5 שעות רצופות, ובמבחן שלנו הן אכן צלחו את זמן השימוש. הסוללה הפנימית של נרתיק הטעינה אמורה להספיק לעוד שתי טעינות מלאות, ובסך הכל הן אמורות לעבוד 10.5 שעות מבלי לחבר את נרתיק הטעינה לחשמל. גם במבחן הזה הצלחנו להוציא מהאוזניות זמני שימוש דומים.

תאורה היקפית ייחודית בעת הטעינה. צילום: Padmte
תאורה היקפית ייחודית בעת הטעינה. צילום: Padmte

למעשה, כוללות האוזניות שלושה מצבי סינון רעשים: מצב ANC כבוי, מצב ANC מופעל ומצב Transparency. במצב בו ה-ANC כבוי מתבצע סינון הרעשים באמצעות התכונות הפיזיות של האוזניות ואטמי הסיליקון; במצב בו ה-ANC מופעל מתבצע סינון הרעשים האקטיבי בזכות המנגנון האלקטרוני; ובמצב ה-Transparency המיקרופונים החיצוניים משלבים בסאונד המושמע את רעשי הסביבה, בכדי לאפשר למשתמש לשים לב לתנועת כלי רכב או רעשים אחרים מבלי לנתק אותו מהסביבה.

כל ההגדרות באפליקציה אחת

בכל אלה ניתן לשלוט באמצעות האפליקציה הייעודית – PaMu Quiet הזמינה בחנויות Google Play ו-App Store.

האפליקציה גם מאפשרת להחליט איזו פעולה תבצע נגיעה כפולה או ממושכת במשטחי המגע שעל האוזניות: הפעלת המסייעת הקולית, השהיה והפעלה מחדש של הרצועות המנוגנות, דילוג או חזרה על שירים, שליטה בווליום ומעבר בין מצבי ה-ANC השונים. כמו כן, ישנן מחוות קבועות מראש עבור פעולות נוספות כמו קבלה או דחיית שיחות.

ניתן גם לצפות במצב הסוללה באמצעות האפליקציה, אך כאמור, זו מוצגת רק בחיווי גרפי, ללא אחוזים. כמו כן באמצעות האפליקציה ניתן להוריד לאוזניות עדכוני תוכנה.

גם הסנכרון עם המכשיר התבצע במהירות, זאת בזכות העובדה שכל אוזניה מתקשרת עם המכשיר בנפרד, והתקשורת לא מתבצעת ביניהן. עם זאת, יש להקפיד על טעינה מלאה של שתי האוזניות לפני הסנכרון הראשוני, ולסנכרן קודם את האוזנייה השמאלית, על פי הוראות היצרן.

תענוג באוזניים

לאחר הרכבת האוזניות מיד שמים לב לאיכות הסאונד. חובבי הבס ימצאו בהן עניין, שכן מדובר בבס מפתיע ביחס לגודלן. הוא נוצר בזכות דרייבר של 10 מ"מ, וטבעות נוספות, העשויות משני סוגי טיטניום, מספקות חוויית סאונד טובה בכל טווח התדרים – גם בצלילים הגבוהים וגם בצלילים הנמוכים.

סינון הרעשים משביע רצון, ומעבר בגשר מעל ציר תנועה סואן, כמו גם שימוש בהן בעת שאיבת אבק, לא מנעו מאיתנו לשמוע מוזיקה איכותית.

מעבר לכך, ה-PaMu Quiet גם נוחות באוזן. כמובן שנוחות היא עניין אינדיבידואלי, אך ארבעת מתאמי הסיליקון הכלולים בערכה מסייעים להתאים את האוזניות לכל מבנה אוזן. ואכן, לא חשנו בקושי להרכיב אותן לאורך זמן רב, ופתחי האוורור שלהן, שמשווים את הלחצים בין הסביבה החיצונית לבין פנים האוזן, מנסים למנוע את "אפקט הסטטוסקופ" המתרחש באוזניות In-Ear רבות. אנחנו, לעומת זאת, נתקלנו בו בסביבה שקטה, אך לא מדובר במשהו שפגע בחוויית השימוש בצורה משמעותית. כמו כן, השתמשנו בהן בעת ביצוע פעילות גופנית, לנו הן לא נפלו מהאוזניים, אבל קחו בחשבון שדבר כזה יכול לקרות וכדאי לשים לב שהן תמיד נשארות באוזן.

האוזניות בנרתיק הטעינה שלהן. עד 10.5 שעות שימוש בטעינה אחת של הנרתיק. צילום: Padmate
האוזניות בנרתיק הטעינה שלהן. עד 10.5 שעות שימוש בטעינה אחת של הנרתיק. צילום: Padmate

לעיתים רחוקות שמענו הפרעות תקשורת רגעיות – בעיות נפוצות באוזניות בלוטות' רבות, אך במקרה שלנו הן היו מינוריות לאורך כל תקופת הבחינה. עם זאת, מי שיותר התלוננו הם בני שיחנו, שלא פעם דיווחו שהם שומעים כל אמבולנס שעובר בסביבתנו וכל אגזוז עצבני של מכונית חולפת. כשערכנו שיחות טלפון בעוד אנחנו ישובים בחדרים קטנים דיווחו בני שיחנו על הד קל שמלווה את קולנו.

השורה התחתונה

מחירן של ה-PaMu Quiet עומד בעת כתיבת שורות אלה על 119 דולר באתר החברה, מה שאומר שבפחות מ-400 שקל תקבלו אוזניות שמספקות סאונד וסינון רעשים שלא נופלים מזה הקיים ב-AirPods Pro (שנמכרות בישראל תמורת כ-900 שקל).

הן לא חפות מבעיות: המיקרופונים שלהן לא סיננו היטב את רעשי הסביבה עבור בני שיחנו, הפרעות התקשורת הנדירות פגמו מעט בחוויית השימוש ומבנה נרתיק הנשיאה אינו פרקטי עבור נשיאה בכיס.

עם זאת, מי שמחפש אוזניות מסננות רעשים, בעלות עיצוב ייחודי ומעוניין לרכוש כאלה שיעניקו תמורה טובה למחיר מבלי להתפשר על נוחות או איכות הסאונד – בהחלט מוזמן לנסות את ה-PaMu Quiet. בימים אלה מוצע גם מלאי מוגבל שלהן בצבע לבן.

צילומים: Padmate

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.