Forbes Israel Logo

בפעם הראשונה – סיני בעשיריה הפותחת של דרוג עשירי העולם

ענקית האינטרנט הסינית, Tencent Holdings, עשתה את זה. הזינוק במניותיה הגדיל את הונו של יו"ר החברה, מא-הואטנג, לסכום עצום של 48.3 מיליארד דולר. הסכום העצום הזה הוביל למאורע היסטורי – לראשונה מופיע מיליארדר סיני בעשירייה הפותחת של רשימת עשירי העולם של פורבס (מקום 9).

כעת, במעמדו החדש, הואטנג עשיר יותר ממייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין, כמו גם מחברי משפחת וולטון (יורשי רשת הקמעונאות Walmart).

הוטאנג

כניסתו של הואטנג לעשירייה הראשונה בדרוג מגיעה כאמור בעקבות הזינוק בשווי השוק של Tencent שחצה את רף ה-500 מיליארד דולר בפעם הראשונה. זאת לאחר שערך המניות של החברה הוכפל בשנה האחרונה ביותר מפי שניים, כאשר המשקיעים ביצעו רכישות והביאו לעלייה בערך המניות של החברה.

לאפליקציית WeChat הפופולרית של החברה יותר מ-960 מיליון משתמשים. על-פי דיווחים, מוקדם יותר החודש, רכשה Tencent נתח של 12% מהרשת החברתית Snapchat. בנוסף, היא מחזיקה במניות מיעוט במיזם המכונית החשמלית של יצרנית הרכב טסלה מוטורס ובחברת משחקי הוידאו Activision Blizzard.

הואטנג (46), הידוע גם בשם פוני-מא, מחזיק בפחות מ-9% ממניות Tencent, ובניגוד להתנהלות ג'ק-מא מאתר Alibaba, למא-הואטנג יש סגנון שונה, הוא שומר על פרופיל נמוך יחסית, שמתאים לרקע שלו בתחום ההנדסה.

הואטנג דורג במקום השני – אחרי המיליארדר, איל הנדל"ן, הוי קה-יאן – בדרוג עשירי סין של פורבס, שפורסם ב-15 בנובמבר. ירידה במחיר המניה של התאגיד הסיני, אוורגראנד אחזקות, בו מחזיק קה-יאן והזינוק במניות Tencent, הקפיצו את הואטנג למקום הראשון ברשימה. מיד אחריו נמצא ג'ק-מא מ-Alibaba עם שווי של 40.1 מיליארד דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.