חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

“בצמרת הכלכלית העולמית מודעים להצלחות ההיי-טק בישראל ולהשלכות החיוביות מתחילת ניצול תגליות הגז”

"בצמרת הכלכלית העולמית מודעים להצלחות וליכולות של מגזר ההיי-טק בישראל, וכן להשלכות החיוביות מתחילת ניצול תגליות הגז, שהופכות את ישראל למדינה עצמאית מבחינה אנרגטית ובעתיד אף ליצואנית אנרגיה", כך אומרים יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, ומנכ"ל הבנק, ציון קינן, המשתתפים בוועידה השנתית של קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון.

"שמחנו לשמוע מהם התעניינות באפשרות של השקעות בישראל", אמרו סרוסי וקינן. "יחד עם זאת, בני שיחנו הדגישו את חשיבות המאמצים להבטחת יציבות כלכלית, פיננסית וביטחונית, ריסון תקציבי ויצירת סביבה תומכת עסקים. מאמצים אלה הם שהובילו לחוסן היחסי שגילה המשק הישראלי בשנות המשבר הגלובלי, שהוא נכס רב ערך שעליו יש לשמור".

גם ברמה הגלובלית, מספרים סרוסי וקינן, נראה כי הכלכלה נמצאת על מסלול חיובי. "ההתרשמות שלנו מפגישותינו היא שהכלכלה הגלובלית ממשיכה בתהליך ההתאוששות מהמשבר של 2007-8, ולמרות מגמת ההחמרה בסיכונים הגיאו-פוליטיים ברוב אזורי העולם, יש לצפות לכך ששיעור הצמיחה העולמי בשנה הקרובה יואץ מעט ויגיע לקצת יותר מ-3.5%. יחד עם זאת, יש הסכמה כמעט כללית על כך שבשנים הקרובות אין לצפות לחזרה לשיעורי הצמיחה הגבוהים ששררו בשנים שקדמו למשבר. הנקודה החשובה שעלתה כאן היא שהמדינות המפותחות מתקשות לייצר "מומנטום של צמיחה," אנו כישראלים רואים חשיבות רבה בהבנת הסיבות מאחורי תופעה זו ".


יו"ר בנק הפועלים יאיר סרורי וההנכ"ל ציון קינן, יחד עם בראיין מונהיים, יו"ר ומנכ"ל בנק אוף אמריקה | צילום: יח"צ 

אחד הנושאים החשובים בוועידה היה מדיניות הבנקים המרכזיים המובילים בעולם בנוגע לתהליך ה'נורמליזציה' של שערי הריבית, הנמצאים עדיין בשפל היסטורי וברמות ריאליות של אפס או אף שליליות. "יש הסכמה מלאה על כך שהמצב הנוכחי של הרחבות מוניטריות גדולות, תוך שמירה על ריביות נומינליות כמעט אפסיות, לא יכול וגם לא צריך להימשך בטווח הארוך, אך מנגד קיים חשש כי פתיחה בתהליך של העלאת הריבית עלול לפגוע בתהליך ההתאוששות של הפעילות הכלכלית", אומרים סרוסי וקיינן.

"עם זאת, המשך המדיניות הקיימת עלול להגביר את הסיכונים בשווקים הפיננסיים ואף לעודד, חלילה, יצירה של 'בועות' חדשות. הערכתנו היא שתהליך העלאת הריבית יתחיל בארה"ב ובאנגליה לפני שיגיע לגוש האירו, והבנקים המרכזיים יבטיחו שיהיה מדוד והדרגתי, כך שעל רקע תופעת 'דשדוש הצמיחה' שהוזכר לעיל, רמות הריבית יישארו נמוכות באופן אבסולוטי גם לאחר שיתחיל תהליך העלאתן".

במהלך הוועידה ובמקביל לה נערך בוושינגטון טקס חגיגי של המגזין היוקרתי Global Finance  ובו הוענק לבנק הפועלים התואר "בנק הטוב בישראל". זו השנה השלישית ברציפות שהמגזין מעניק את התואר לבנק הפועלים, במסגרת בחירתו בבנקים הטובים ביותר ב-29 מדינות מפותחות ברחבי העולם. בטקס החגיגי הוכרזה גם נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג כאחת מ-7 הנגידים הטובים בעולם עם ציון A (בחירה שפרסם המגזין כבר לפני כחודש). פלוג העומדת בראש משלחת בנק ישראל לועידת קרן המטבע, נפגשה במהלך סוף השבוע בין השאר עם נגידת הפדרל ריזרב, ג'נט יילן. 

"מכל המפגשים עם גורמים עסקיים בינלאומיים בוושינגטון יצאנו מחוזקים לגבי האסטרטגיה שלנו בבנק הפועלים לשנים הקרובות, המדגישה בראש ובראשונה דאגה לציבור הלקוחות, וניצול הזדמנויות עסקיות תוך שמירה על היציבות והזהירות" סיכמו סרוסי וקיינן.

"פגישות עם מנהלי בנקים מובילים חזקו אותנו כי המובילות הטכנולוגית של בנק הפועלים היא הדרך הנכונה להמשך המובילות העסקית שלנו בעולם המושפע עמוקות משינויים טכנולוגיים. חדשנות ונטילת יוזמה הן המילים שחוזרות ועולות בהרבה מן השיחות שלנו עם מנהיגי התעשייה הבנקאית בעולם."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן