Forbes Israel Logo

בקרוב מיליארדר? החתימה בלייקרס מקרבת את לברון לתואר מסוג אחר

לברון ג'יימס דיבר על שאיפתו להיות מיליארדר כבר לפני ארבע שנים בכתבה בה הופיע במגזין GQ. "זהו ציון הדרך הגדול ביותר שלי. אני רוצה למקסם את העסק שלי", אמר ג'יימס. "ואם במקרה זה יצליח, אם במקרה אני אהפוך לספורטאי מיליארדר, איזה כיף לי. אני אתרגש מאוד".

לפני מספר ימים ג'יימס עשה צעד נוסף לעבר מועדון המיליארדרים, כאשר התפרסמה הודעה בעמוד האינסטגרם של הסוכנות שלו, בה נכתב שחתם על חוזה לארבע שנים בסך 154 מיליון דולר עם הלוס אנג'לס לייקרס.

קינג ג'יימס. צועד לעבר המיליארד | צילום מסך מיוטיוב

קינג ג'יימס היה יכול לחתום על עסקה גדולה יותר בקליבלנד: הקאוולירס הציעו לו עסקה לחמש שנים תמורת כ-205 מיליון דולר. אבל המעבר ללוס אנג'לס פותח הזדמנויות עסקיות חדשות לג'יימס ויכול להביא אותו למעמד גבוה אפילו יותר אם הוא יצליח להחזיר את צבעי הסגול-זהב של הלייקרס בחזרה לטופ של ה-NBA (חמש העונות האחרונות של הלייקרס נכנסו לדירוג 10 העונות הגרועות של הקבוצה אי פעם).

ג'יימס כנראה מקסם את הערך ואת פוטנציאל הרווחים בתור שחקן של קליבלנד, וסיפק להם זכיות רבות שלא נראו כמותן במשך שנים רבות. הלייקרס היא הקבוצה הכי מדוברת של ה-NBA , עם 16 אליפויות ליגה ומבחר מדהים של כוכבים כמו ווילט צ'מברליין, כרים עבדול-ג'באר, מג'יק ג'ונסון, שאקיל אוניל וקובי בראיינט. הוספתו של לברון ג'יימס לרשימה זו נראית, אם כן, מאוד מתבקשת. הלייקרס היא גם בעלת שם עולמי, שכן היא לב ליבה של העיר השנייה בגודלה בארה"ב, כך שג'יימס והמנהל הוותיק שלו, מאבריק קרטר, צפויים לראות גידול בהזדמנויות עסקיות.

הפעם האחרונה שפורבס צלל ובדק את שוויו של קינג ג'יימס, הייתה לפני שנתיים במסגרת דירוג 40 היזמים העשירים מתחת לגיל 40, שם הוערך הונו של ג'יימס ב-275 מיליון דולר. מאז שהפך לשחקן מקצועי, הוא הרוויח 765 מיליון דולר, כולל רווחים מחוץ למגרש הכדורסל, אבל כל זה לפני מס.

לג'יימס כבר יש אינטרסים עסקיים בלוס אנג'לס דרך חברת ההפקות שלו SpringHill Entertainment, וחברת התקשורת שלו, Uninterrupted, קיבלה השקעה בסך 15.8 מיליון דולר מטיים וורנר בשנת 2015. בבעלותו של ג'יימס גם שני בתים בלוס אנג'לס.

כוח ההשתכרות של ג'יימס נועד להישאר ללא תחרות ב-NBA, בין אם היה נשאר בקליבלנד או יעבור ללוס אנג'לס. הוא עדיין נמצא בראש, בגיל 33, וההכנסות שלו הן הגבוהות ביותר ב-NBA, ועומדות על יותר מ-50 מיליון דולר בשנה, בעיקר הודות לעסקות עם נייקי, קוקה קולה, ביטס, קאיה, אינטל ובלייז פיצה. במהלך ארבע השנים שלו עם הלייקרס, הוא צפוי להרוויח כ-400 מיליון דולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.