חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בקשת הפירוק של בטר פלייס: התחייבויות של 40 מיליון דולר – ונכסים בשווי 9.5 מיליון דולר

"התחייבויותיהן של החברות לנושים חיצוניים בלבד עומדות על כ-40 מיליון דולר, בעוד שהסכומים הנזילים שבידיהן עומדים על כ-9.5 מיליון דולר בלבד. במילים אחרות: המבקשות מצויות בחדלות פרעון. לא נותר לחברות אלא לנקוט בצעד האחראי והמתבקש ועם כל הצער שבדבר (והצער רב) לעתור לפירוקן", נכתב בבקשת הפירוק שהגישה הבוקר חברת בטר פלייס לבית המשפט שהגיעה לידי פורבס.

"אין בבקשה זו", כותבות 4 חברות הבת של בטר פלייס, "כדי לגרוע מהמאצים שנעשים בניסיון למצוא רוכש או משקיע שירכוש את החברות או את פעילותן כעסק חי".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"במצב דברים זה, בו חברות הקבוצה תלויות בהזרמת הון בהיקף משמעותי לשפ פעילותן וחד, ואינן מייצרות תזרים מוזמנים חיובי מפעילותן מאידך, נגמרו לקבוצה מאז תחילת פעולתה ועד לסוף שנת 2012 הפסדים עצומים בהיקף של 812 מיליון דולר. כאשר סכום של 454 מיליון דולר מתוכם נרשמו בשנת 2012 לבדה".

החברה כותבת כי היקף ההכנסות של מהפעילות כיום אינו משמעותי ובמהלך שנת 2012 הוא הסתכם בכ-7 מיליון דולר בלבד. בנוסף מציינת החברה כי בקופתה כעת ישנן כספים המסתכמים בכ-19 מיליון דולר בלבד והתחייבויות העומדות על מאות מיליוני דולרים "כאשר אין כעת מי שיזרים את הכספים הדרושים לצורך המשך הפעילות, אין ספק כי חברות הקבוצה מצויות בחדלות פרעון".

שי אגאסי | צילום רויטרס

בשל המצב הגרוע כללו הדוחות הכספיים של הקבוצה הערת "עסק חי" כשרואי החשבון ציינו כי "קיימים ספקות מהותיים בדבר יכולתה של הקבוצה להמשיך ולפעול". בנסיבות אלה פעלה הקבוצה לגייס הון נוסף מבעלי המניות ומגורמים חיצוניים אך "בימים האחרונים הודיעו הגורמים האמורים להנהלת הקבוצה כי הם לא יוכלו להעמיד לקבוצה הון נוסף".

ארבע החברות הן חברות בנות של חברת האם של הקבוצה בטר פלייס. חברה פרטית שהתאגדה במדינת דלוואר, ארה"ב. החברה לישראל, חברה ציבורית ישראלית, מחזיקה בכ-28.65% מהון המניות המונפק של בטק פלייס אינק. עידן עופר ובני משפחה נוספים ממשפחת עופר מחזיקים, במישרין ובעקיפין בכ-8.13% מהון המניות של חברת האם (לא כולל אחזקותיהן בחברה לישראל). בעלי מניות עיקריים נוספים בבטר פלייס אינק הם: בנק HSBC שמחזיק בכ-11.23% מהון המניות וחברות מבית ההשקעון של מורגן סטנלי שמחזיקות בכ-11.59%.

כמו כן, נכון למועד הגשת הבקשה מועסקים בחברות הישראליות כ-320 עובדים כשלבטר פלייס מוטורס יש מאות לקוחות שעושים שימוש בכ-940 רכבים חשמליים, כך לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט. לבטר פלייס, צוין עוד, יש כעת כ-38 תחנות להחלפת סוללות וכ-1,804 נקודות טעינה ברחבי הארץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן