חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

ברוב קטן: עובדי מעריב הצביעו בעד תכנית הקיצוצים של בן צבי

בינתיים ממשיכים לעבוד: ארגון עיתונאי מעריב אישר אתמול ברוב של 56 תומכים מול 43 מתנגדים את מתווה ההתייעלות של הבעלים, שלמה בן צבי, לאחר אסיפה במערכת העיתון, לפיו יחול קיצוץ מדורג בשכר של 5%-15% למרוויחים החל משכר של 7,500 שקל. בנוסף, 25 עובדים במערכת העיתון יפוטרו. בכך ירדה מעל הפרק נכון לעכשיו האפשרות כי העיתון יסגר כבר בימים הקרובים.

מבחינת מעבר המערכת לירושלים, יתאפשר לעובדים חודש ניסיון לאחריו יוכלו, אם ירצו, לפרוש מרצון בתנאי הפרישה מרצון מהמשכורת המקורית (ללא הקיצוץ שיחול בשכרם). הבטחון התעסוקתי לעובדים יעמוד על 12 חודשים. לסעיף זה נדרש אישורה של השופטת ורדה אלשיך. הבוקר תתקיים פגישת משא ומתן בין מו"ל העיתון, שלמה בן צבי, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ארגון העיתונאים ווועד עיתונאים במעריב לסיכום פרטים אחרונים במתווה.

באסיפה העלו עובדים רבים את נושא הלנת השכר וציינו שמדובר במעשה שלא יעשה. העובדים הביעו מחאתם כלפי צעדי ההנהלה לפיהם נמנע מהם השכר בעוד מתנהל משא ומתן עם ארגון העיתונאים וועד העיתונאים בעיתון.

הפגנת עובדי מעריב באוקטובר האחרון | צילום: מרק ישראל סלם

מוקדם יותר אתמול נדמה היה כי סכנת הסגירה ממשיכה לרחף מעל העיתון, והמגעים בין העובדים להנהלה נמשכו. גם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, קיים אתמול פגישה עם בעל העיתון שלמה בן צבי, בסיומה אמר כי "המטרה היא להציל את העיתון ולשמור על הפרנסה של העובדים".

בהסתדרות ציינו כי הישיבה הייתה באווירה טובה. "הבעלים הציע תוכנית הבראה להתייעלות. אם העובדים יאשרו את ההצבעה, ניכנס מחר למשא ומתן אינטנסיבי יחד עם הבעלים וועד העובדים על מנת להגיע להסכם", הוסיף עיני, אך ציין: "אם העובדים יבחרו לקבל החלטה אחרת, אני אכבד כל החלטה. אני משרתם של העובדים".

פגישת עיני ובן צבי הגיעה לאחר יום של נתק בין הצדדים. אתמול בבוקר הגיע ועד העובדים לפגישה עם ההנהלה, אך גילה כי היא לא תתקיים בשל סירובו של ועד עובדי הדפוס לקבל עליו את תוכנית ההבראה שהציאו הבעלים, וכוללת את פיטורי העובדים.

העובדים טענו כי ההנהלה "מחזיקה את המשכורות בנות ערובה", ומסרבת להעביר את התשלום כל עוד לא ייחתם ההסכם.

בתחילת השבוע הציגה הנהלת העיתון תוכנית ההבראה והתייעלות במסגרתה יפוטרו עובדים. בוועד ביקשו לשפר את התוכנית ולהגיע למקסימום הגנה על העובדים. "לטובת עתיד העיתון אנחנו מוכנים גם לוויתורים כואבים, אבל מבלי לוותר על הגנות מסוימות לעובדים ועל הבהרות מרכזיות וקריטיות לתוכנית", אמרו בוועד.

באוקטובר האחרון קיבלה השופטת ורדה אלשיך את המלצת נאמני העיתון "מעריב", עו"ד שלמה נס וירון ארבל, ו-ועד העובדים של העיתון, ואישרה את עסקת הרכישה של העיתון על ידי מו"ל מקור ראשון שלמה בן צבי מידיו של נוחי דנקנר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן