Forbes Israel Logo

ברוב של 61 מול 59: ממשלת ישראל ה-34 יוצאת לדרך

ממשלת ישראל ה-34 יוצאת לדרך. ברוב דחוק של 61 חברי כנסת מול 59 אישרה כנסת ישראל הערב (חמישי) את הקמתה של ממשלת נתניהו הרביעית. הישיבה הראשונה של הממשלה ה-34 תתקיים במשרד ראש הממשלה אחרי סיום ההשבעה בכנסת.

כפי שהתברר לאחר תחילת הדיונים, חבר הכנסת סילבן שלום מונה לשר הפנים והמשנה לראש הממשלה. חבר הכנסת גלעד ארדן נותר הבכיר האחרון בליכוד שטרם הגיע להסכמה עם ראש הממשלה, שקרא לו לשקול מחדש את עמדתו מעל בימת הכנסת.

ארדן, שנעדר מהדיון במשך הערב, הגיע לאולם המליאה ולפני כניסתו אמר: "אני לא מה שחשוב. למרות שבעיני עצמי אני חשוב. באתי לברך את חברי, שנבחרים לראשונה ואת בני משפחותיהם. ערב של הקמת ממשלה, בטח ממשלת ליכוד, הוא ערב שמח לאזרחי ישראל. לי באופן אישי עצוב על השתלשלות הדברים בענייינים. עוד אמר ארדן: "כרגע באתי לתמוך בממשלת הליכוד. מה שחשוב הוא שמוקמת ממשלה חדשה לאזרחי ישראל".

לאחר שהסתיימו ההתקפות ההדדיות ההכפשות האישיות וחילופי הדברים הקשים, הגיע הרגע החגיגי אחד לפחות בערב העגום הזה לפוליטיקה הישראלי. בשעה ששרי הממשלה עלו בזה אחר זה לדוכן הנואמים בכנסת, הצהירו אמונים, ואחר כך הובלו אחר כבוד לתפוס את מקומם על כורסאות עור הצבי סביב שולחן הממשלה. ראשון היה ראש הממשלה בנימין נתניהיו שהצהיר "אני בנימין בן צילה ובן ציון נתניהו מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא את חוקיה"

בסוף ממשלת נתניהו הרביעית יצאה לדרך | צילום: מרק ישראל סלם

רעייתו שרה הביטה נרגשת במעמד ממרומי היציע ומחאה כפיים בהתלהבות לאחר שחתם. לאחר שירד ניגשו רבים מחברי הכנסת ללחוץ את ידו של ראש הממשלה בכהונתו הרביעית. בדרכו אל מקומו בראש השולחן לחץ נתניהו באבירות את ידה של יו"ר מרצ זהבה גלאון.

יום ההשבעה הוא יום הגדול של השרים החדשים שהתקשו להסתיר את התרגשותם כשיו"ר הקואליציה האימתני זאב אלקין עלה להצהיר אמונים אמר יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל "כולנו שמחים שנפטרנו ממך בבכנסת" לקול צחוקם של חברי הכנסת.

כשירד מהדוכן הלך וצעד אלקין לירכתי האולם והתחבק עם אשתו שהמתינה לו בצד. חבר הכנסת זאב בנימין בגין, בכותונת לבנה ובצניעות אופיינית הצהיר מעל הדוכן: "אני זאב בנימין בגין בן עליזה לבית ארנולד ומנחם בגין ז"ל נשבע אמונים. כשירד מהדוכן חיכו לו חברי כנסת מכל סיעות הבית וח"כ גלאון אף נשקה ללחיו. בגין הידוע בגינוניו הג'נטלמניים הקפיד לנשק את סדרניות אולם המליאה בטרם התיישב על כסאו.

רגע מרגש במיוחד עבר על אריה מחלוף דרעי שחזר לספסלי הממשלה בפעם הראשונה מזה שנים רבות בעקבות עונש המאסר שריצה בכלא ותקופת הקלון הארוכה.

גם עבור שר הבינוי הנכנס יואב גלנט היה זה רגע מיוחד . גלנט כזכור נאלץ לוותר בשעותו נאלץ לוותר בשעתו על מועמודתו לתפקיד הרמטכ"ל. אך היום מצא עצמו שר בממשלת ישראל. גם עבור ראש מפלגתו משה כחלון היה זה ציון דרך להשבע אמונים כשר האוצר.

בתום ההשבעה תקיים הממשלה ה-34 את ישיבתה הראשונה באולם הישבות באולם הכנסת. וממחר כבר יתחילו השרים החדשים בעבודתם שכן ללמשלה הקצרה לא מצפים אפילו מאה ימים של חסד.

עוד הוסיף נתניהו ואמר: "רוב אזרחי ישראל מבינים כי יש צורך בשינוי השיטה טובת המדינה מחייבת שינוי שיטת ממשל. הלילה נרכיב ממשלה למען אזרחי מדינת ישראל".

לכתבה במעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.