Forbes Israel Logo

ברוורמן: "נותן גיבוי מלא להקמת ערוצי החדשות בכבלים ובלוויין"

יו"ר וועדת הכלכלה נותן גיבוי מלא להקמת ערוצי חדשות בכבלים ובלוויין. בפתח הדיון בהצעת שר התקשורת גלעד ארדן אפשר לחברות הכבלים והלוויין להקים שתי חברות חדשות נפרדות, אמר אבישי ברוורמן: "יש חשיבות ויתרונות גדולים בהקמת עוד חברות חדשות. וודאי על רקע סגירה של כלי תקשורת ופיטורים של עיתונאים. שיח ציבורי פלורליסטי ומגוון, שגם נותן ביטוי לקולות מהפריפריה שלא נשמעים וודאי לא בהיקף הראוי, בכלי התקשורת המרכזיים הוא מטרה מאוד חשובה".

עוד אמר ברוורמן: "אני מודע לכך שתהיה ביקורת על המהלך, ואני מודע לכך שתהיה ביקורת על כך שהוא יעבור בהליך מהיר. אני מניח שחברות החדשות ינסו לטעון שאנחנו נפגע בהן וכך גם בשיח הציבורי. אני לא חושב שזה המצב ולכן אני אשים את כובד משקלי לטובת המהלך הזה למרות הביקורת. עם זאת אני מבקש ממשרד התקשורת לוודא בהצעת החוק ומהלכים נוספים שחברות הכבלים והלווין לא יגיעו לכאן בתוך שנה ויבקשו הקלות בתחום ההשקעה בתוכן, בגלל שהקימו חברות חדשות".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

במהלך הדיון אמר שר התקשורת כי ישנן שתי חברות תקשורת טובות, של ערוץ 2 וערוץ 10, אולם לטעמן הן דומות אחת לשנייה ולא מאפשרות שיח תקשורתי מגוון. עוד אמר השר כי ההצעה מטילה חובה לשדר רצועה יומית של חדשות מקומיות, כחובה יומית לוודא שקולה של הפריפריה יישמע.

ברוורמן | צילום: מתוך אתר הכנסת

אתמול הודיע השר ארדן על הגשת ההצעה להקמת ערוצי החדשות בכבלים ובלוויין בעמוד הפייסבוק שלו. "אנחנו עם מיוחד ומגוון מאוד, עם המון קהלים ומגזרים, אבל בואו נודה: חלק גדול מהטאלנטים בתקשורת די דומים זה לזה. גם הטון המוביל הוא לעיתים קרובות מונוטוני".

לדברי ארדן, החברות הוט ויס הסכימו להמלך והתכוננו אליו. "הן רוצות את זה. הן ערוכות לכך. אז מדוע לא להזרים לשוק הטלוויזיה דם חדש ומשרות חדשות? למה לחסום תחרות?".

עוד אמר ארדן: "למהלך הזה יש גם שני בונוסים: אחד לעובדי החדשות המקומיות – אתם ממשיכים לעבוד ולהביא את קולה של הפריפריה, כי יחד עם הזכות לשדר חדשות, לכבלים וללוויין תהיה גם החובה (שבעיניי היא זכות) להבטיח את המשך פעילות החדשות המקומיות באופן קבוע, ולשלבן ברצועות שידור מהפריפריה בחברות החדשות שיקימו. כתבי הצפון והדרום של חברות החדשות הקיימות עושים עבודה חשובה, אבל זה לא מספיק לסיקור הפריפריה. צריך גם חדשות מקומיות".

הועדה אישרה להחיל דין רציפות על ההצעה של ח"כ אמנון כהן וחברי כנסת נוספים, לתקן את חוק התקשורת ולחייב את חברות התקשורת למסור את פרטי ההתקשרות של המנויים שלהם לצד שלישי, שירצה להפיק מדריך התקשרות שיתחרה במדריך שמפעילה בזק.

כעת תונח ההצעה על שולחן המליאה ויינתן לסיעות השונות בכנסת זמן של שבועיים להתנגד לה. במידה וסיעות הבית לא יתנגדו להצעה תהייה המליאה רשאית להצביע ולהחליט האם להחיל דין רציפות על ההצעה או לא. אם המליאה תצביע בעד החלת דין הרציפות על ההצעה, המשמעות היא כי ההצעה התקבלה בקריאה ראשונה, והיא תשוב לוועדה להכנתה לקריאה השנייה והשלישית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.