Forbes Israel Logo

בריטניה הכריזה על ארגון חיזבאללה כארגון טרור

בריטניה הכריזה על כל זרועותיו של ארגון חיזבאללה כארגון טרור, כולל הזרוע המדינית והפוליטית. 

שר הפנים הבריטי, סאג'יד ג'אוויד, התייחס למהלך ואמר כי "חיזבאללה ממשיך במאמצים לערער את המצב הרגיש במזרח התיכון ואיננו מסוגלים יותר להבחין בין הזרוע הצבאית, שכבר הוצאה מחוץ לחוק, לבין הזרוע הפוליטית".

תומכי חיזבאללה. מכה קשה לארגון | צילום: Shutterstock

גם שר החוץ של בריטיניה, ג'רמי האנט הגיב: "אין אנו יכולים להיות שאננים בכל הנוגע לטרור – ברור שההבחנה בין הזרועות הצבאיות והפוליטיות של חיזבאללה אינה קיימת, ובאמצעות איסור החיזבאללה על כל צורותיו, הממשלה שולחת איתות ברור לכך שפעילותה המזיקה באזור בלתי מקובלת לחלוטין ופוגעת בביטחון הלאומי של בריטניה".

חיזבאללה דורג על ידי פורבס במקום הראשון ברשימת 10 ארגוני הטרור העשירים בעולם בשנת 2018 עם שווי הכנסות כולל של 1.1 מיליארד דולר. ההכנסות מגיעות בעיקר מתמיכתה של איראן.

דירוג ארגוני הטרור העשירים

שר החוץ הבריטי, האנט. "אין אנו יכולים להיות שאננים" | צילום: Shutterstock

התמיכה הכלכלית מצד איראן עלתה בשנים האחרונות בזכות היחלצותה של המדינה מהמפרץ הפרסי מבוץ כלכלי ושיפור ביכולתה לתרום לארגוני טרור. עם זאת, בשל העובדה כי התמיכה הזאת לא תמיד הסתכמה במספרים כבירים, נאלץ חיזבאללה בראשות חסן נסראללה למצוא מקורות הכנסה נוספים.

כך החל הארגון בגיוס של כספים ותרומות, הנאספים על ידי מוסדות צדקה מוסווים הפרוסים בכל רחבי העולם, וכן דרך עסקי נדל"ן ועסקים ל"מכוניות משומשות", המנוהלים על ידי אנשי עסקים פרטיים.

כמו כן, פעילות הפשע המאורגן של חיזבאללה חובקת עולם ומשתרעת מדרום אמריקה, דרך אפריקה, אירופה, המזרח הרחוק, אוסטרליה ועד המזרח התיכון. מבין שלל הפעולות עוסקים תאי הארגון בפעילות שוטפת של הלבנת הון, זיוף, סחר בנשק, הברחות וכמובן, ייצור וסחר בסמים, בעיקר הרואין וקוקאין.

חרף הכחשות גורפות של מנהיגיו, בכירים במינהל האמריקאי לאכיפת חוקי סמים הציגו בעבר הוכחות הקושרות את ארגוני הסמים הפועלים במשולש הגבולות (ארגנטינה־ברזיל־פארגוואי) לארגונים איסלאמיים קיצוניים ובראשם חיזבאללה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן