Forbes Israel Logo

ברנרד ארנו – האיש העשיר בעולם; עקף שוב את אילון מאסק

הייטק-Out, יוקרה-In. האדם העשיר בעולם, ברנאר ארנו | צילום: Jamel Toppin for Forbes
הייטק-Out, יוקרה-In. האדם העשיר בעולם, ברנאר ארנו | צילום: Jamel Toppin for Forbes
הצרות של מאסק בטסלה והמכירות החזקות של LVMH הזניקו את המיליארדר הצרפתי לצמרת העושר העולמית

המיליארדר ברנרד ארנו, היו"ר והמנכ"ל של תאגיד מוצרי היוקרה LVMH – הגוף שעומד מאחורי עשרות מותגים כמו לואי ויטון וספורה – הוא כעת האיש העשיר בעולם, כשהוא עוקף את המיליארדר אילון מאסק.

השווי הנקי של ארנו ומשפחתו גדל ל-207.8 מיליארד דולר לאחר עלייה של 23.6 מיליארד בסוף השבוע ועקף את הונו של מאסק המוערך ב-204.5 מיליארד. כך עולה מנתוני רשימת המיליארדרים של פורבס בזמן אמת.

אילון מאסק. נכשל לממש את הבטחתו | צילום: Shutterstock
אילון מאסק. איבד 13% | צילום: Shutterstock

שוויים של רבים מעשירי העולם מבוסס על אחזקותיהם בחברות ציבוריות. השינוי בערך המניות משפיע מדי יום על שווים הכללי של המיליארדרים, וכך למעשה נקבע היקף הונם בזמן אמת.

השינוי בצמרת הרשימה הגיע בזמן שטסלה, ענקית הרכב החשמלי של אילון מאסק, נאבקה בסוף השבוע בשוק המניות – וצנחה ביום חמישי ב-13%. מאסק עצמו איבד יותר מ-18 מיליארד דולר מהשווי הנקי. למחרת זינקה מניית LVMH ועלתה ביותר מ-13%, בעקבות פרסומים על מכירות מוצלחות. שווי השוק של LVMH הגיע ביום שישי ל-388.8 מיליארד דולר, לעומת שווי שוק של 586.14 מיליארד של טסלה.

בשנת 2021 רכשה LVMH את טיפאני תמורת פחות מ-16 מיליארד דולר – מה שנחשב לרכישת מותג היוקרה הגדולה ביותר אי פעם. אך לצד ענקית מותגי היוקרה, ארנו לא ויתר על השקעות נוספות, וחברת האחזקות הפרטית שלו Agache השקיעה בנטםליקס ובטיקטוק באמצעות קרן ההון סיכון Aglaé Ventures.

כל חמשת ילדיו של ארנו מועסקים ב-LVMH. לאחרונה, הוא מינה שניים מבניו למועצת המנהלים של התאגיד הצרפתי לצד שניים נוספים, שכבר היו בדירקטוריון במהלך להבטחת שליטה משפחתית ארוכת טווח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.