Forbes Israel Logo

ברקת ניצח בי-ם, חולדאי בת"א: בידקו כיצד הצביעו בישוב שלכם

הבחירות המוניצפליות של 2013 קבעו: רוב ראשי הערים ימשיכו בתפקידם. לאחר ספירת תוצאות האמת התברר כי ראשי הערים בערים הגדולות נשארים. בקרב התוסס ביותר ניצח ניר ברקת את משה ליאון בירושלים.

תוצאות האמת: בידקו איך הצביעו בישוב שלכם

ברקת גרף 52% מהקולות, 6 % יותר מליאון. "הבחירות לא היו קלות כלל. זה היה אחד מהמירוצים המורכבים והקשים ביותר שאני אתם וכולנו עברנו וראינו", אמר ברקת בלילה, "אבל תושבי ירושלים נתנו לנו מנדט להוביל את העיר עם אותו חזון ואותו מנדט ועל כך אני רוצה להודות לכולם".

ליאון, בנאום ההפסד, אמר: "אני מקווה שראש העיר בקדנציה הבאה יתחשב רקצת יותר בתושבים". בשעות הערב הביעו דאגה במטה ברקת נוכח אחוזי ההצבעה הנמוכים באופן ניכר מהצפוי, וקראו לירושלמים לקחת אחריות ולצאת ולהצביע. הצבעה נמוכה במיוחד נרשמה בשכונות גילה, פסגת זאב, הר חומה ותלפיות. אחוזי ההצבעה בעיר נמוכים ביחס לבחירות האחרונות.

בתל אביב, העיר ללא הפסקה, ממשיך רון חולדאי לקדנציה רביעית. חולדאי גבר על ח"כ ממרצ ניצן הורוביץ והבטיח: "אהיה ראש העיר של כולם". אני רוצה להגיד תודה לכל מי שנמצא כאן ועבד בבחירות האלו. הוכחנו שוב שאנו ממשיכים בדרכנו בעיר תל אביב. ממחר בבוקר אני ראש עיר של כולם".

רון חולדאי (תל אביב, משמאל) ומוטי ששון (חולון). ממשיכים | צילום: רוני פרל

בחיפה, יונה יהב נבחר לקדנציה נוספת עם 53% מהקולות, כשהוא גובר על יעקב בורובסקי. הניצחון הסוחף ביותר היה בבאר שבע, שם רוביק דנילוביץ' זכה בלא פחות מ-92.2% מהקולות כשהוא מנצח את יעקב אוחיון.

למרות שהודח על ידי בית המשפט העליון, שלומי לחיאני הוכיח שהוא חזק מאד בבת ים, כשזכה שוב בבחירות עם 57.5% מהקולות. גם שני רשאי הערים שהודחו על ידי בג"צ, שמעון גפסו (נצרת עילית) ויצחק רוכברגר (רמת השרון) זכו לאמון הציבור.

עוד ראשת עיר שתמשיך בתפקידה היא מרים פיירברג איכר שזכתה ל-72.2% בנתניה. רמת גן התחדשה בראש עיר חדש אחרי תקופת כהונתו הארוכה של צבי בר, אבל כרמל שאמה, שנראה כמועמד המוביל לקחת את הבחירות, הפסיד בסופו של דבר לישראל זינגר.

מהפך נרשם בשדרות, שם ראש העיר המכהן דוד בוסקילה הגיע רק למקום השני עם 29.3% והפסיד לאלון דוידי, שלקח 57.8% מהקולות. מרים פיירברג בנתניה (72.2%).

הקלפיות נסגרו אתמול ב-22:00. אחוזי ההצבעה לבחירות הפעם היו מאד מאכזבים – רק 42% (5,469,041). בירושלים עמד אחוז ההצבעה על 35.89%, בתל אביב רק על 31%.

לאתר דה פוסט

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן