Forbes Israel Logo

בשבחי הערפיח: סין נחנקת בענן עשן, ובמשטר מהללים את הברכה שנחתה עליהם

צפון מזרח סין סבלה השבוע ממתקפת הערפיח החמורה ביותר מאז ומעולם, אשר הקפיצה את מדד זיהום האוויר ביותר מ-40 ערים ואילצה בתי ספר לסגור את שעריהם. אך במקום לבטל את תצוגת האופנה שתוכננה להתקיים באוויר הפתוח, בחרה חברת תכשיטים סינית משנזן, לקיימה כאשר הדוגמניות מהלכות על המסלול עם מסכות נשימה על פניהן.

התעמלות בוקר סינית באוויר הצח | צילום: רויטרס

זאת עשויה להיות בקרוב הנורמה, אם להתייחס אל דבריו של מומחה ממשרד איכות הסביבה הסיני, שאמר כי סין תמשיך לסבול מהערפיח ב-10 עד 20 השנים הקרובות. אך בתוך מצב הרוח העגמומי מוצאים בסין גם סיבות לאופטימיות. רשות השידור הלאומית הסינית, זיהתה 5 יתרונות של הערפיח:

ראשית, הוא גורם לאנשים להיות יותר מאוחדים, מכיוון שהערפיח הוא אויב משותף לכל הסינים. שנית, הוא מעלה את השוויון בסין, מכיוון שגם העשירים וגם העניים צריכים לשאוף את אותו אוויר מזוהם. הערפיח גם גרם לסינים להבין את המחיר שעל המדינה לשלם על הפיכתה ל"מפעל של העולם".

מלכד את העם. האויב המשותף – הערפיח | צילום: רויטרס

יתרון רביעי עליו מצביעים ברשות השידור הסינית הוא שהערפל חיזק את חוש ההומור של האזרחים, מאחר שההתייחסות אליו היא סרקסטית. הומור, אומרים במשטר, הוא מקור הכוח שיעזור לנצח את הזיהום. וכמובן, הערפיח גרם לסינים להחכים וללמוד עובדות מעניינות כמו מהו גודל החלקיקים המינימלי שחודר את מסכת ההגנה, או מה קרה באירוע הערפיח הגדול בלונדון בשנת 1952, ואפילו את המילה האנגלית smog (ערפיח).

איזה מזל שהאוויר כל כך מזוהם | צילום: רויטרס

שופר השלטון, עיתון הגלובל טיימס, מצא את היתרון המשמעותי ביותר של המצב וציין כי הערפיח עשוי לספק תועלת ביטחונית: "אם הערפיח יעטוף את המטרות, הוא יכשיל מתקפת טילי שיוט וכמובן שזה טוב לצד המגן. בזמן המלחמה ביוגוסלביה, הצבא המקומי ניסה למנוע הפצצות של נאט"ו על ידי יצירה מלאכותית של ערפיח באמצעות שריפת צמיגים", סיפר הדיווח. מזל שלסין יש אחד טבעי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.