Forbes Israel Logo

בשל השביתה: "נאלצתי לקנות כרטיס אחר, התרופות לא הספיקו"

חוה טז (61) אמורה היתה לחזור הבוקר מפולין בטיסת אל על, אלא ששביתת חברות התעופה הישראליות וביניהן אל על, שיבשה לה את התכניות. בסיטואציה אחרת, יתכן שהיתה שמחה להישאר במדינת הולדתה מספר ימים מעבר למתוכנן. אלא שפתאומיות השביתה הפתיעה גם אותה.

"אף אחד כאן לא עונה ואומר לי מה קורה", סיפרה טז לפורבס. "לא נותר לי אלא לקנות כרטיס ליום שני בלילה בחברת לוט, משום שאם הייתי נאלצת להישאר – הייתי בבעיה, כי ביום שני אין בורשה בכלל מקומות במלונות. יש לי תרופות רק עד יום רביעי בבוקר, ואני אפילו לא בטוחה אם הביטוח מכסה דברים כאלה. בשום מקום לא עונים לי. הייתי מנסה לטוס דרך מדינה אחרת אבל אולי אתקע גם שם, מי יודע. עדיף לי כבר להתקע כאן כי אני יודעת את השפה".

שביתת חברות התעופה הישראליות – אל על, ישראייר וארקיע – אשר מוחות על אישור הממשלה אתמול את הסכם השמיים הפתוחים, נמצאת ככל הנראה רק בראשית הדרך: בתחילה נדמה היה כי מדובר במהלך זמני, אולם לאחר האישור בממשלה, הודיעה ההסתדרות כי תשבית מחר את כל נתב"ג לשם הזדהות, ומיד אחריה הודיעה גם אל-על על ביטול כל טיסותיה לישראל וממנה עד להודעה חדשה. המשמעות היא שעשרות טיסות בוטלו, ואלפי ישראלים שביקשו לבלות את סוף השבוע בחו"ל מחפשים אלטרנטיבות לחזור ארצה. לכך התווספה גם העובדה שלא כל הנוסעים זכאים לקבלת פיצוי כספי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

טז לא היתה היחידה שדאגה אתמול. שמרית ברמן, צעירה תושבת סן פרנסיסקו, חוששת להחמיץ את מסיבת הרווקות של אחותה הצעירה: "הייתי רוצה מאוד שלא לפספס את זה", אומרת ברמן לאתר פורבס. "כדי להגיע מסן פרנסיסקו, מקום מגוריי, לארץ, אני חייבת לטוס דרך קונקשנים כי אין טיסה ישירה מכאן. אם אני עלולה להתקע בניו יורק, אני צריכה להיות מוכנה לזה, עם אופציות שהייה. אני עוקבת בדאגה כי גם ככה יש לי מיליון דברים לעשות לפני הטיסה ובדיוק מה שהיה חסר לי זו עוד סיבה לדאוג".


צילום: רויטרס

וישנו גם הצד של אלה שאינם יכולים לטוס מישראל למדינות אחרות. לירון פנאן, שהיתה צריכה לטוס ביום שלישי לאתונה, תישאר ככל הנראה בארץ: "אמנם אני יכולה עדיין לבטל את הכרטיס, כך שהנזק הכספי קטן יחסית, אבל זו אכזבה גדולה. אני לא מבינה למה הן (החברות) עושות את זה, יכול להיות שיש משהו בזעקה שלהן אבל אני לא יודעת כמה המהלך שלהם מוצדק. מתווה "שמים פתוחים" כבר צריך היה לעבור מזמן, בתור אחת שטסה כל חודש לחו"ל לצרכי עבודה – אי אפשר יותר עם המחירים האלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.