Forbes Israel Logo

בשם היצירה וההנאה: אירוע גיקון 2015 יתקיים בספטמבר

פעם בשנה מתכנסים מיטב היזמים, המתכנתים, המעצבים, האמנים ושאר אנשי טכנולוגיה לאירוע מרתוני בן שלושה ימים שמטרתו – ליצור פרויקט חדשני בשם היצירה וההנאה. זהו הגיקון (GeekCon), האקאתון שיתקיים בפעם ה-11 בסוף שבוע שלם בספטמבר הקרוב, בחסות חברות כמו פייסבוק, גוגל, וויקס ואוטודקס. האירוע החל כמפגש שמקדם ביצועים מעשים של חשיבה מחוץ לקופסא, בהשראת מפגשי חדשנות אמריקאיים כמו ברנינג מן ו-FooCamp, מפגש האקרים שנתי.

בשנים האחרונות יצרו המשתתפים מדפסת תלת מימד שמדפיסה בחומוס, משחק פקמן אנושי שכולל קסדה על הראש ותנועות של אכילה להתנעת המשחק, ורכבת הרים שמונעת ממחשבות טובות בעזרת קסדת EEG. הצלחות אחרות היו משחק קנדי קראש אמיתי ומצלמה שמוטמעת בתוך בלון, ברגע שהוא התפוצץ – התקבלו מבטי אימה שצילום רגיל לא היה יכול להשיג.

המשתתפים מגיעים מהחברות הגדולות בתעשייה | צילום: טל דואק

אם כן, מארגני האירוע לא מקבלים רעיונות לפרויקטים ישימים, ולא במקרה. הרעיון הוא שהמשתתפים יתנסו במיזמים ייחודיים, גם אם רובם אינם יעילים במציאות. אם הם יבנו דברים שהם למטרות רווח או פרקטיות, הם אולי יצליחו לגרום להם לעבוד, אך לא ילמדו משהו חדש ולא יפרצו גבולות. לכן, לא מעט פרויקטים נכשלים באירוע, אך עבור המשתפים זהו מושא לגאוות יחידה.

זה בעצם מוביל לסיבה נוספת למהות האירוע. בדרך כלל אנחנו נוטים למדוד הצלחה בכל מיני פרמטרים, כמו סיום פרויקט, הוכחה שהוא עובד, אם ניתן למכור אותו. מאחורי הקלעים של האירוע מסבירים כי הצלחה יכולה גם להיות הנאה מהדרך, או יצירה של משהו כיפי ומצחיק.

לא מעט מהמשתתפים מגיעים מהחברות הגדולות בתעשייה – בין אם הם מתמחים ברובוטיקה, תלת ממד או בכישורים אחרים. אופי האירוע מאפשר לעבוד עם טובי המוחות האלו, ואם יש מי שמחפש תוצאה פרקטית לגיקון, אז דרך ההיכרות עימם נולדו בעבר כמה סטארט-אפים חדשים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן