Forbes Israel Logo

בתוך ארבע שנים: הסתיימה בנייתו של המגדל השני בגובהו בעולם

מגדל שנחאי, גורד השחקים הגבוה ביותר בסין והשני בגובהו בעולם, רשם היום ציון דרך משמעותי לקראת השלמתו, כאשר קורת הברזל האחרונה הונחה עליו.

המגדל בן 125 הקומות נמצא בליבו של רובע העסקים לוז'יאזוי, ביתו של בורסת שנחאי ומספר מוסדות פיננסיים גלובליים, בהם גם בנק HSBC. בנייתו של המגדל החלה בנובמבר 2008, וגובהו 632 מטר, שני רק לבורג' ח'ליפה בדובאי, שמתנשא לגובה 828 מטר.

רובע העסקים של שנחאי מלא בניינים שפותחו או נשלטים על ידי הסינים העשירים בעולם, כולל בניין שנחאי IFC (משפחת קווק מהונג קונג) אורורה פלאזה (של קבוצת אורורה, בשליטת המיליארדר הטיוואני שן יונג טאי), וקניון Super Brand של המיליארדר התאילנדי דנין צ'ראבאנונט, שהוזכר כמועמד המרכזי לקנות את חברת כלל ביטוח מידיו של נוחי דנקנר.


מגדל שנחאי ממוקם בצד המזרחי של העיר, אשר היה מוזנח עד שהחלו הרפורמות הכלכליות שנערכו בסין לתפוס תאוצה בשנות ה-90 של המאה הקודמת. המגדל תוכנן על ידי חברת האדריכלות האמריקאית גנסלר.

המגדל, שטקס פתיחתו צפוי להיערך ב-2015, יכלול מלון 5 כוכבים בשם J. המגדל מחובר באמצעות מעבר תת קרקעי לשני מגדלי ענק אחרים – מגדל ג'ין מאו ומרכז הסחר העולמי בשנחאי.

עניין של השקפה – צפו בקו הרקיע של רובע העסקים של שנחאי ב-1987 והיום:

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.