Forbes Israel Logo

גוגל מתכננת: שירות משחקים בזמן אמת לאנדרואיד

מסתבר שאפליקציית MyGlass שהושקה בסוף השבוע האחרון ב-Play Store ומטרתה לאפשר לבעלי משקפי ה-Google Glass החדשים לתקשר עם מכשירי האנדרואיד שלהם, מספקת לנו הרבה יותר מגור כלבים שלובש פיג'מה.

רון אמדאו מהבלוג Android Policeהחליט לחדור אל נבכי קובץ ה-apk של אפליקציית MyGlass שהושקה במהלך סוף השבוע שעבר בחנות ה-Play Store בכדי לברר פרטים נוספים על פרוייקט המשקפיים של גוגל, אך במהלך הבדיקה הוא גילה כמות גדולה של קבצים הקשורים לכיוון אחר לגמרי, ומצביעים על השקה קרבה של שירות משחקים ייעודי לאנדרואיד.

Google Play Services במלוא מערומיו

בכדי להבין יותר טוב את מקור ההדלפה, הסבר קצר: GMS או Google Mobile Services המוכר יותר למשתמשי אנדרואיד בשם Google Play Services הוא אוסף של רכיבים המופעלים על ידי גוגל ונדרשים על ידי מספר רב של אפליקציות לאנדרואיד. בין היתר, הוא מטפל ברכישות, אינטגרציה עם גוגל פלוס, מפות, ועוד מגוון רחב של ממשקים נוספים לשירותי גוגל השונים.

במקרה הזה, באפליקציית MyGlass נמצאו רכיבים בתוך שירות ה-GMS שלה, אשר אינם קשורים בשום אופן לאפליקציה עצמה וככל הנראה נוספו "בטעות" עם שחרור האפליקציה אל ה-Play Store כמו רכיב בשם games . בין אם מדובר בטעות, או שמדובר במהלך מכוון, מישהו בגוגל מספק לנו הצצה ראשונה של מה צפוי לנו משירות המשחקים המתקרב של גוגל.


מקור: Google Play 

גוגל מהמרת על Game Center למשחקים מרובי-משתתפים

בתוך התיקייה המדוברת, נמצאות עדויות רבות לכך שמדובר בשירות רציני אשר צפוי להפוך מכשירים רבים לקונסולות משחקים מבוססות אנדרואיד לכל דבר. בין היתר, ניתן למצוא עדויות למשחקים מרובי משתתפים בזמן אמת, אשר צפויים להיות בעיקר מרוצי מכוניות, משחקי לחימה ו-RPG ומשחקים מרובי משתתפים המבוססים על תורות – כגון פוקר HEROES וכו'.

פיצ'רים נוספים שנחשפו כוללים צ'אט, המתייחס בעיקר למשחקים מרובי משתתפים בזמן אמת ויאפשר למשתתפים לדבר אחד עם השני בעת המשחק באופן מובנה בתוכו, פיצ'ר הישגים – בדומה לשירותים כגון OpenFeint ואחרים, המאפשרים למשתמשים לצבור נקודות על פי הישגים בתוך המשחק, ולראות כמה אתם גרועים בו יחסית לשאר העולם ולובי – מין מסך פתיחה המאפשר למשתתפים לשוחח לפני תחילת המשחק, לסגל אסטרטגיות, לבחור צוותים, כללים וכו'.

נראה כי ענקית החיפוש הולכת בגדול על שוק המשחקים, ומפתחים סוג של תוסף למשחקים או אפילו בדרך ל-SDK שיאפשר למפתחים לכלול תכונות המיועדות למשחקים מרובי משתתפים. מדובר, כמובן בצעד חיובי, שכן על פי ההדלפה מדובר בגן עדן עבור מפתחים, כך שמשחקים מרובי משתתפים לאנדרואיד צפויים לזכות לעדנה מחודשת ולהיות הרבה יותר טובים. פרטים נוספים אודות השירות ייחשפו, ככל הנראה במהלך כנס Google I/O.

לידיעה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק: 

Facebook Home: חמש מאות אלף הורדות, אך באיזה מחיר?

מהפך נוסף מבית מאייר: יאהו סוגרת שירותים לטובת אפליקציות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.