Forbes Israel Logo

גוגל עושה זאת שוב: אין ספור מתיחות לכבוד ה-1 באפריל מציפות את הרשת, גם Waze בתמונה

כמו בכל שנה, גם אחד באפריל 2014 מוציא מגוגל ומעובדיה את המיטב. על מנת שלא תפלו קורבן להלצותיה השונות של החברה, או לחילופין תוכלו להתעדכן בכל המתיחות המצחיקות שמנעו מעובדי החברה לבצע עבודה "אמיתית" במהלך השבועות האחרונים, אנו מציגים לכם את האוסף השלם של מתיחות אחד באפריל מבית גוגל.

Google Maps Pokemon Master

ייתכן שרבים מכם כבר הספיקו לשכוח את הטירוף שהיה סביב פוקימון בילדותנו, אבל גוגל כאן כדי להזכיר לנו מה היה הנושא העיקרי שלה: Catch ’em all. באפליקציית המפות של גוגל לפלטפורמות אנדרואיד ו-iOS יוכלו המשתמשים להתחיל במסע איסוף של כל הפוקימונים המסתתרים על גבי המפה.

כל מה שעליכם לעשות הוא לפתוח את האפליקציה וללחוץ על שורת החיפוש. בשלב זה תפתח לכם האפשרות Press Start לצד ציור ״הפוקדור״ המוכר, ולחיצה עליו תאפשר לכם להתחיל לחפש ולתפוס אותם. גוגל מבהירה שהמשתמש שיצליח לתפוס את כל הפוקימונים יוזמן למשרדיה של גוגל על מנת להשתתף בשלב האחרון במטרה לזכות בתפקיד פוקימון מאסטר בחברה, שיתחיל את עבודתו ב-1 בספטמבר 2014.

לא ברור אם אכן מדובר במתיחה הנוגעת למפות גוגל או בנסיון לשכנע את המשתמשים לבוא לעבוד בחברה, אבל כפי שאתם בוודאי יכולים לנחש – התפקיד לא אמיתי וגם אם תצליחו למצוא את כל הפוקימונים במפת העולם, כל מה שתרוויחו הוא ככל הנראה כאב עיניים קל.

Shelfies בג'ימייל

אחד הטרנדים המעיקים של החודשים האחרונים הוא ללא ספק הסלפיז (Selfies), צילום עצמי במגוון סיטואציות שונות. גוגל החליטה לקחת את הטרנד לרמה חברתית יותר ומאפשרת למשתמשים לשתף את הסלפיז שלהם באמצעות ג'ימייל – Shareable Selfies או כפי שקוראת להם, Shelfies.

לכבוד יום הולדתו העשירי של שירות המייל, השיקה החברה את האפשרות שתופיע לכל מי שיכנס לחשבון הג'ימייל שלו באמצעות הדפדפן. התמונות יופיעו כרקע עבור חשבון הג'ימייל וכפתור ייעודי יאפשר את העלמת רשימת המיילים וצפייה בתמונה בלבד.

כמובן שלצד התמונות ששותפו על ידי משתמשים מכל רחבי העולם, הכוללים גם כמה שמות מפורסמים, תוכלו לצלם ולשתף את התמונות האישיות שלכם – עם חבריכם או עם משתמשים זרים לחלוטין. השאלה הגדולה ביותר היא במידה והטרנד הנוכחי אכן יתפוס, האם גוגל תשאיר את האפשרות גם ב-2 באפריל?

צילום: גוגל

Photobombs

אם כבר הזכרנו את נושא התמונות, אי אפשר להתעלם מהמתיחה שמציעה גוגל למשתמשיה ברשת החברתית שלה גוגל פלוס (כן, היא עדיין קיימת). כעת, משתמשים המעלים תמונות לרשת החברתית יכולים לזכות לביקור אורח מסלבריטי מסויים, שיתפרץ לתמונה שלהם וישפר אותה.

בבלוג הרשמי מסבירה החברה שהסלבריטאי הראשון איתו מתחילה הוא לא אחר מאשר דיוויד הסלהוף, שזכור לרובנו בעיקר מהסדרה משמר המפרץ. עדיין לא ברור איזה סלבריטאים נוספים עלולים להופיע בתמונות שלכם ועל מנת לנסות ולזכות במעט אבק כוכבים, כל שעליכם לעשות הוא להעלות תמונה בה אתם או חבריכם מצולמים ולהמתין בסבלנות. גוגל מציעה בונוס נוסף, שכן במידה ותתייגו את הסלהוף בתמונות שלכם (+David Hasselhoff), הוא יגיב לכם עליהן.

צילום: גוגל

חתימות אישיות בגוגל פליי

העידן הדיגיטלי הרס את הדיסקים הפיזיים בהם השתמשנו עד היום להעברת מידע, או לפחות כך החברה מאמינה. לכן, במהלך שנראה מעט רטרו מחליטה החברה להציע למפתחי גוגל פליי את האפשרות להציע את תכניהם על גבי כונני USB, שישלחו בקופסאות מעוצבות.

גוגל מסבירה שמעבר לעובדה שהמפתחים יספקו למשתמשים את הגרסה העדכנית ביותר של המוצר שלהם, יוכלו לעשות זאת עם המגע האישי שלהם – שיחזיר את הקשר בין המשתמש למפתח.

כרומקאסט גם לסנאים

כשיצא כרומקאסט לשוק, אין ספק שהוא הצליח להלהיב משתמשים רבים מכל רחבי העולם. אך עם כל הכבוד לאותם משתמשים נהלבים, גוגל מעוניינת לפנות לפלח שוק גדול יותר ומציעה את מוצריה גם לבעלי חיים וספציפית לסנאים.

בסרטון ששחררה החברה היא מציגה סנאים המתלהבים לקראת האפשרות לצפות בכל התכנים האהובים עליהם, המכילים גם הם סנאים. האמת היא שהפרסומת הנוכחית גורמת לנו לתהות מדוע באמת לא מציעים יותר תכנים המכילים סנאים, שכן מסתמן שהם מסוגלים לעשות כמעט כל דבר.

Google Magic Hand

צוות גוגל ביפן, שלמעשה חוגג את ה-1 באפריל לפני צוות גוגל בארצות הברית, הציג מתיחה בשם Magic Hand. בסרטון וידאו ששחררה החברה היא מציעה דרך חדשה להתנהל עם מכשיר הסמארטפון של המשתמשים, ללא ידיים. או יותר, ללא מגע ידיים פיזיות על הטאבלט.

ידי הקסם מופעלות באמצעות ג'ויסטיק קטן ומסוגלות לבצע מגוון רחב של פעולות על מכשיר הסמארטפון או הטאבלט שלכם. בנוסף, תוכלו למצוא את המוצר במגוון רחב של עיצובים, הנעים מידיים המזכירות במעט את מיקי מאוס ועד מגרד גב, שככל הנראה יכול להיות שימושי גם כשפשוט מגרד לכם הגב.

מקלדת מיוחדת לחתולים

החברה הוציאה תוסף רשמי לדפדפן כרום בשם Qwerty Cats, שלמעשה מציג למשתמשים מקלדת המיועדת לחתולים. בעזרתה, המשתמשים או החתולים שלהם יוכלו לתקשר אחד עם השני באמצעות משפטים משעשעים או, כמובן, דרישות לאוכל.

החברה מבהירה כי המקלדת הנוכחית היא רק תחילת הדרך של הצוות, שמתכנן בעתיד להציע מקלדות גם לחיות אחרות כגון דגים, אוגרים, כלבים ואפילו דינוזאורים.

צילום: צילום מסך

יוטיוב מציגה: ויראלי 2014

בסרטון ששיחררה החברה היא מסבירה כיצד עד היום עמדה מאחורי כל סרטון ויראלי שאי פעם ראיתם באינטרנט, ערכה ועיצבה אותו על מנת שיהפוך למה שהפך. על מנת לחסוך למשתמשים את כאב הראש של השנה הקרובה, החליטה לחשוף כבר עכשיו את התכנים שעתידים להפוך לויראלים במהלך 2014.

במידה ותהיתם, התכנים הללו כוללים Clocking, צילום של משתמשים כשידיהם מונפות כמו מחוגי שעון ומוזזות באיטיות על מנת לייצג את הזמן שעובר, Baby Shaming, לעג לתינוקות על כל מיני פעולות שאינם מסוגלים לעשות, כשלונות של מריחת חמאה על הלחם ועוד מגוון רחב של תכנים שאנו מקווים בכל ליבנו שלא יהפכו לפופולאריים בעקבות הסרטון הנוכחי.

השתלטות ה-Emoji על כרום

משתמשי המובייל של דפדפן כרום זכו באפשרות חדשה לצפות ולצרוך את התכנים המעניינים אותם, באמצעות אייקוני Emoji. בבלוג הרשמי של החברה, מבהירה כי השפה הכתובה אינה יכולה לעמוד ברעב הבלתי פוסק של המשתמשים למידע ולכן מציעה את האלטרנטיבה האידיאלית.

על מנת להפעיל את האפשרות, המציעה למעשה לתרגם את עמוד האינטרנט בו אתם צופים באמצעות מנגנון Google Translate, עליכם לוודא שהתקנתם את הגרסה העדכנית ביותר לדפדפן, להכנס לתפריט ולבחור באפשרות Translate to Emoji. חשוב לציין כי פיצ'ר זה זמין רק עבור דפים בשפה האנגלית וגוגל מוסיפה שהאלגוריתם שפיתחה מפענח לא רק את ההגדרה של המילים, אלא גם את ההקשר שלהם ואפילו את הבעות הפנים המתאימות להם.

מגיעים גם ל-Nest

עם כל הכבוד לשירותים הפנימיים של החברה, גוגל לא חוסכת מתיחות גם מהחברות אותן רכשה. Nest, שנרכשה בינואר האחרון מציעה גם היא מתיחה משלה, שנעשתה בשיתוף פעולה עם חברת התעופה Virgin. במסגרתה, מציעות החברות לכל נוסע במטוס אפשרות לשלוט על מזג האוויר במרחב הפרטי שלו, במושב שלו.

כל נוסע יוכל לבחור מבין סט אפשרויות קבועות מראש, הכוללות גן עדן טרופי, סופת רוחות וכדומה – בהתאם למזג האוויר אותו רוצה להרגיש בעצמו. האמת שהיא שלא מדובר על אפשרות כל כך גרועה וקצת חבל שהיא "רק" מתיחה של אחד באפריל.

Waze מנווטת עד החתונה

הבוקר הודיעה Waze שרכשה את החברה הישראלית SingleSpotter, במטרה לעזור לנוסעים לא רק להגיע אל היעד שלהם, אלא גם להכיר נוסעים אחרים על הדרך. השתיים השיקו את WazeDates, המיידע לנהגים שישנם נוסעים או נוסעות רווקים הנמצאים בקרבת מקום.

ברגע שהתבייתו על רווק או רווקה המוצאים חן בעיניהם, יכולים המשתמשים להזמין אותם לנסוע אל אותו היעד באמצעות שיתוף הנסיעה שלהם, או להגיד להם שלום באמצעות הצ'אט המובנה באפליקציה. בתיאוריה גם כאן מדובר על קונספט לא רע בכלל, שהבעיה העיקרית שלו היא חוסר תשומת הלב שיקדישו הנהגים לכביש בעת פלרטוט עם נהגים אחרים.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

שבוע הבא הוא כאן: Galaxy S5 יושק בישראל ב-11 באפריל

יום הולדת שמח: הטורנט הוותיק ביותר ברשת חוגג עשור

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.