Forbes Israel Logo

גוגל רוצה להביס את המוות: מכריזה על חברה חדשה בשם Calico

לאחר ששנים רבות היא שולטת ביד רמה בשוק האינטרנט, נראה כי היעד הבא של גוגל יהיה דווקא להביס את המוות: החברה הודיעה אתמול (ד') על הקמת חברה חדשה בשם California Life Company, או בקיצור Calico, אשר מטרתה תהיה לפתור את כמה מהבעיות הגדולות ביותר העומדות בפני המין האנושי כיום: מחלות, זקנה, ובסופו של דבר גם את המוות.

בפוסט שפירסם מנכ"ל גוגל, לארי פייג', ברשת החברתית גוגל פלוס הוא סיפר כי "אתם בטח חושבים: וואו, זה שונה בהרבה ממה שגוגל עושה כיום, ואתם צודקים. אך כפי שהסברנו במכתב הראשון שלנו לבעלי המניות, יש פוטנציאל אדיר לטכנולוגיה, באופן כללי, בכדי לשפר את חייהם של האנשים, אז אל תתפלאו אם נשקיע בפרוייקטים שנראים מוזר או ספקולטיביים לעומת עסקי האינטרנט הקיימים שלנו".

ארט לוינסון, יו"ר אפל ויו"ר Gententech, שם כיהן בעבר כמנכ"ל, ישמש כמנכ"ל החברה החדשה. גם טים קוק, מנכ"ל אפל בהווה, הוסיף את תמיכתו: "עבור יותר מידי מהחברים והמשפחות שלנו, החיים היו קצרים יותר מידי או שאיכות החיים שלהם ירדה באופן משמעותי.

צילום: רויטרס

ארט הוא אחד מהמשוגעים הללו שחושבים שזה לא צריך להיות ככה, ואין אף אחד אחר שמתאים יותר להוביל את המשימה הזו." פייג' הוסיף: "ארט ואני שמחים על ההזדמנות להתמודד עם מחלות ועם ההזדקנות. בעיות אלו משפיעות על כלונו. מהירידה בניידות והגמישות הנפשית שמגיעה עם הגיל, דרך מחלות מסכנות חיים אשר גובות מחיר פיזי ונפשי נורא מיחידים ומשפחות. אנו מאמינים שאנו יכולים לעשות התקדמות טובה בלוחות זמנים סבירים, עם המטרות הנכונות והאנשים הנכונים".

למרות שלא נחשפו יותר מידי פרטים על המיזם החדש, סביר להניח כי ההשקעות שיבוצעו במסגרת החברה החדשה יהיו פרוייקטים לטווח הארוך, ולא Moonshots לתקופות קצרות כמו ב-X Labs. מקורות המקורבים לפרוייקט סיפרו ל-TIME שהחברה תתחיל בתור צוות חוקרים קטן שיסקור טכנולוגיות חדשות אפשריות. בכל מקרה, יהיה מעניין לראות כיצד החברה תתחיל לנסות להילחם בבעיות הנוגעות לכל האנשים בעולם, ולא רק בתחום הטכנולוגי. יכול בהחלט להיות שהתוצאות השונות יתחילו להיחשף רק בעוד מספר שנים, אם בכלל, כך שלא כדאי לצפות להכרזות כאלו או אחרות בתקופה הקרובה.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

ברוכים הבאים ל-iOS 7, מערכת ההפעלה זמינה להורדה

סקייפ משתדרגת; אף מילה על iOS7

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.