Forbes Israel Logo

גורם ישראלי: "הגנרל האיראני לא היה חלק מיעד התקיפה"

למרות שתיקתה של צמרת המדינה, אישר היום (שלישי) גורם ישראלי לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אכן ישראל היא זאת שביצעה את החיסול בדרום קונייטרה. המקור הסביר כי ישראל לא ידעה כי מדובר בגנרל איראני אשר נמצא באיזור: "לא ציפינו לתוצאה כזאת מבחינת שיעור קומתם של ההרוגים, בוודאי לא של הגנרל האיראני", אמר המקור.

"חשבנו שאנחנו מכים יחידת שדה של האויב שהיתה בדרך לבצע פיגוע בגדר הגבול. יש לנו התראה, קיבלנו אותה, הבחנו ברכב, זיהינו שמדובר ברכב אויב וירינו. זאת היתה פעילות טקטית מוגבלת בסך הכל", סיים המקור. עוד הבהיר הבכיר כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה באיזור.

עוד מצוין בדיווח כי ישראל תקפה מספר פעמים מאז תחילת מלחמת האזרחים בשטח סוריה, בעיקר על מנת להרוס נשק שמיועד לחיזבאללה, שנלחמים לצידו של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.

אילוסטרציה: thinkstockphotos

"לא נוותר על השמדת חיידק השחיתות הישראלי"

מפקד משמרות המהפכה באיראן, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי ישראל צריכה לצפות ל"סופה הרסנית", בעקבות התקיפה בקונייטרה. לדבריו, "משמרות המהפכה האיראנים לא יוותרו על השמדתו של חיידק השחיתות הישראלי".

גורם המקורב לחיזבאללה אמר כי בתקיפה בסוריה נהרגו שישה חיילים איראנים, בנוסף על שישה אנשי חיזבאללה. משמרות המהפכה הודו כי בין ההרוגים נמצא גם גנרל איראני. במקביל, חבר סיעת חיזבאללה בפרלמנט הלבנוני, כאמל רפאעי, אמר לאתר "א-נשרה" הלבנוני, כי הארגון לא ימהר בתגובה לתקיפה הישראלית בגולן הסורי, ויקח בחשבון את הנסיבות הביטחוניות והמדיניות. הוא רמז לכך, כי התגובה למתקפה של צה"ל תצא מהגולן.

"התקיפה הישראלית נתנה לנו תירוץ לתקוף מאותו מקום בו הותקפו ונהרגו אנשי הארגון", אמר הבכיר בחיזבאללה לעיתון הלבנוני "א-דיאר".

כלי התקשורת בלבנון המשיכו לעסוק גם היום בחיסול חוליית חיזבאללה ובכירים איראנים בגולן הסורי. העיתון הלבנוני "א-נהאר" ציטט גורם מקורב לארגון השיעי, שאמר כי "התגובה למתקפה הישראלית תהיה מחוץ לגבולות לבנון". הוא הדגיש, כי "לוחמי הארגון על גבול ישראל לא קיבלו הוראה להעלות את הכוננות".

בתוך כך, ראש ארגון "אל-מרסד" הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, רמי עבד א-רחמן, אמר לעיתון הלונדוני "א-שארק אל-אווסט", כי "לוחמי חיזבאללה והמומחה האיראני שנהרגו בגולן הסורי תיכננו לבצע פיגוע נגד מטרות ישראליות בגולן". דברים אלו מאשרים דברים שנאמרו על ידי מקורות בארץ לאחר התקיפה.

 

לכתבה באתר מעריב

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.