Forbes Israel Logo

גורם צבאי בכיר: "מגייסים מאות חיילים, מוכנים להסלמה"

בשעה שבקבינט המדיני ביטחוני הסתיים הדיון על תגובת צה"ל להמשך ירי הרקטות מרצועת עזה, במערכת הביטחון נשלמות ההכנות לשלב הראשון של מבצע צבאי, אם יהיה כזה. קצין בכיר אמר בשעות האחרונות: "אנחנו מוכנים להסלמה. בשעות הקרובות יושלם גיוס של מאות חיילי מילואים".

בצבא מתייחסים גם למותם של שבעה פעילי חמאס הלילה, ומגלים כי המנהרה ככל הנראה יועדה לפיגוע כנגד כוחות צה"ל בדרום הרצועה, והתבצע ירי לעבר המנהרה עוד לפני כמה ימים, אך מה שהביא לסיכול הפיגוע היא תאונה, "חמאס אתמול בלילה התעסק בחומרי הנפץ שהיו בתוך המנהרה וכנראה היו מוכנים לפגיעה ביעדים צבאיים". הגורם הוסיף כי "האירוע של הלילה הוא משמעותי מבחינת החמאס, אם צריך להחמיר את ההסלמה נחמיר אותה. כרגע מרכזים מאמץ נגד איום המנהרות קונקרטית בשעות האלה".

בצה"ל עוסקים במקביל בקידום מוכנות. "אחרי שתגברנו את ההגנה בימים האחרונים, אנחנו עולים מדרגה. יש כוחות שמתכוננים לאפשרות של פעולה צבאית ואנחנו מוכנים להסלמה", אומרים בצבא.

צילום: רויטרס

הבכיר הצבאי הדגיש לגבי הירי של השעות האחרונות כי "רובו המוחלט הוא פצמ"רים, גם אם מדובר בעשרות", והוסיף כי "צה"ל מקדם עכשיו מוכנות ומתכונן לאפשרות שההסלמה הזאת תתרחב".

בצה"ל מפסיקים את חרושת השמועות ואומרים כי "יש גיוס מילואים של כמה מאות, שיגיע ל-1500 שרובם מהמפקדות והשלמות של פיקוד העורף". עוד אומרים בצבא כי, "המסר שלנו לחמאס הוא מאד ברור ומאד חד – הפסקת אש מידית ללא תנאים".

לכתבה באתר מעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.