Forbes Israel Logo

גיוון אימג'ינג: גלולה לגילוי סרטן במעי הגס אושרה לשימוש ביפן

גלולת PillCam Colon של גיוון אימג'ינג אושרה לשווק ביפן, שוק הבריאות השני בגודלו בעולם. הגלולה משמשת לצורך אבחון של אי סדירויות במעי הגס במקרים בהם נדרש ביצוע קולונוסקופיה, אך יש קושי לבצעה, לרבות במקרים בהם נבדקים אינם מוכנים או אינם יכולים לעבור קולונוסקופיה.

"אנחנו מודים לרשות היפנית לתרופות וציוד רפואי על תהליך האישור היעיל ועל ההתוויה הרחבה עבור הגלולה", אמר נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, חומי שמיר. "האישור שניתן ביפן מהווה הישג חשוב עבור החברה. ההחלטה עשויה להרחיב את בסיס הלקוחות הפוטנציאלי שלנו ביפן מכ-1,000 כיום לכ-10,000, ותתרום להרחבת ההיענות להמלצות לסיקור סרטן המעי הגס עבור למעלה ממיליון נבדקים פוטנציאליים".

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

ההמלצות לסיקור סרטן המעי הגס ביפן קוראות לכל אדם מעל גיל 40 לעבור בדיקת דם בצואה (FOBT), אולם שיעור ההיענות ביפן נמוך, ורק כ-25% מן האוכלוסיה עוברת בפועל את הבדיקה. גלולת ה-PillCam Colon, אשר מהווה אמצעי בדיקה נח יותר עם רמת פולשנות מינימלית, עשויה לגרום להיענות גבוהה יותר.

נשיא ומנכ"ל גיוון אימג'ינג, חומי שמיר | צילום: יח"צ

"מספר מקרי המוות ביפן כתוצאה מסרטן המעי הגס ממשיך לעלות בקצב מדאיג" אמר ד"ר אקירה טראנו, נשיאה בדימוס של Dokkyo Medical University, ונשיא האגודה היפנית לאנדוסקופיה באמצעות גלולה. "סרטן המעי הגס הוא כיום הסיבה העיקרית למותן של נשים יפניות ממחלת הסרטן, והשכיחות של סרטן המעי הגס אצל גברים ונשים צפויה להגיע לראש רשימת גורמי המוות בשנת 2020".

בגיוון מעריכים כי שיפוי ביטוחי ביפן עשוי להתקבל במהלך הרבעון הראשון של שנת 2014, בכפוף לשיקול דעת של הרשויות ביפן. גלולת PillCam Colon קיבלה תו CE בחודש ספטמבר 2009 ונמכרת באירופה, אמריקה הלטינית, קנדה ובמדינות מסויימות באסיה. הגלולה ממתינה לאישור ה-FDA ואינה מאושרת למכירה בארה"ב ובמדינות נוספות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.