Forbes Israel Logo

גיורא איילנד: "נתניהו הורה לתקוף באירן – אולם אובמה הטיל וטו"

"באותו זמן חשב ראש הממשלה כי הגענו לצומת של הכרעה בנושא האיראני, ותכנן להוציא לפועל תקיפה", כך אמר לטענת אתר האינטרנט "מידה" אלוף (מיל') גיורא איילנד בכנס סגור של משרד הביטחון אשר התקיים ב-19 באוגוסט.

על פי הידיעה שפורסמה הערב ציין איילנד כי "ישראל אמנם לא צריכה עקרונית אישור אמריקני לפעולות צבאיות, אלא אם כן האמריקנים דורשים חד-משמעית שנמנע מפעולה כלשהי"; לטענת איילנד, דרישה כזו הועלתה בפגישה בין נתניהו לגורמים אמריקניים, בה הובהר לו כי התקיפה המתוכננת אינה באה בחשבון מבחינתם, מה שהוביל לביטולה.

מאז ביטול המתקפה המתוכננת ועד היום המשיכה תוכנית הגרעין האיראנית להתקדם. כיום, טוען איילנד, ניצבת ישראל שוב בפני ברירה קשה. "חלף זמן והגענו לאותה צומת בדיוק, עם פחות זמן כשהברירה היא בין הדבר לכולרה", טוען איילנד. לדבריו, "גם אי-החלטה היא החלטה דרמטית".


נתניהו ואובמה | צילום: רויטרס

בשיחה עם "מידה" אישר איילנד את טענותיו: "בהרבה מאוד נושאים ישראל יכולה לבצע דברים באופן עצמאי", אמר. "בבנייה בירושלים, בתקיפה בעזה או בנושאים אחרים הנוגעים לגזרה שלנו אנחנו לא צריכים לשאול את האמריקנים כשאנו פועלים, גם אם הם לא אוהבים את זה. עם זאת כשמדובר במשהו שנוגע לאינטרסים אמריקניים רחבים אנחנו לא יכולים לפעול בניגוד לשיקול הדעת שלהם". 

איילנד אישר בשיחה עם "מידה" כי באותו זמן הגיע נתניהו למסקנה כי יש להקדים ולתקוף באיראן. "יש משתנים שהשתנו מאז השנה שעברה בעיקר בכל הנוגע לענייני הפנים של ארצות הברית, שהייתה אז בעיצומה במערכת בחירות", הוסיף.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן