חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

גליה מאור מצטרפת לדירקטוריון שטראוס; "תתרום ערך ייחודי"

קבוצת שטראוס הודיעה הבוקר על הצטרפותה של גליה מאור לדירקטוריון החברה. עם הצטרפותה, מונה כעת דירקטוריון שטראוס 12 דירקטורים, מתוכם חמש נשים, המהוות 40%. מאור שימשה בעבר כמנכ"לית בנק לאומי והוחלפה בתפקיד זה על ידי רקפת רוסק עמינח. בנוסף מאור כיהנה בתפקידים בכירים בבנק ישראל, באקדמיה ובעמותות חברתיות.

יו"ר החברה עפרה שטראוס אמרה הבוקר: "גליה מאור מצטרפת לדירקטוריון שטראוס אשר מורכב ממגוון דירקטורים המביאים עימם יכולות עסקית, פיננסיות, ניהוליות, אקדמאיות וכלכליות. מגוון האנשים, הניסיון, הדעות והיכולות מאפשר לנו להבטיח תהליכי קבלת החלטות איכותיים. אני משוכנעת שניסיונה ויכולותיה יוצאות הדופן יצרו תרומה וערך ייחודי להתפתחותה העתידית של קבוצת שטראוס בארץ ובעולם".

מוקדם יותר הבוקר דיווחה שטראוס על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי של שטראוס טיפס ב-91% ל-140 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-1.41 מיליארד שקל, ירידה של 3.4% לעומת הרבעון המקביל ב-2012. הרווח התפעולי של שטראוס עמד על 186 מיליון שקל, עלייה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשטראוס מסבירים כי הקיטון במכירות הרבעון הראשון של השנה הושפע מירידה במכירות ייצוא קפה ירוק בברזיל(כ-40 מיליון שקל). כמו כן, המכירות קטנו כתוצאה מהפרשי תרגום לש"ח שהסתכמו בכ – 65 מיליון ש"ח ברמת הקבוצה. מרבית הפרשי תרגום אלו נובעים משחיקת שערו הממוצע של הריאל הברזילאי ברבעון הראשון של 2013 אל מול השקל.

עפרה שטראוס | צילום: יח"צ

הוצאות המימון של הקבוצה הסתכמו ב-21 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הסיבה לירידה בהוצאות היא עליית הוצאות בשנה שעברה בגין אופציות מט"ח. על פי הדוח, למדד המחירים לצרכן לא הייתה השפעה מהותית על הוצאות המימון של שטראוס.

תזרים המזומנים של שטראוס בסוף ההרבעון הראשון עמד על 868 מיליון שקל, זאת לעומת 735 מיליון שקל ברבעון הקודם. כמו כן, לחברה השקעות לזמן קצר בניירות ערך.

יחס הנזילות של שטראוס עלה ב-12% ל-1.8 מיליארד שקל בהשוואה לרבעון האחרון ב-2012.. שיעור ההון המיוחס לבעלי מניות החברה מסך הנכסים הינו כ- 28.8% לעומת 29% ברבעון הקודם. 

על פי הדוח, קבוצת שטראוס היא החברה השנייה בגודלה בשוק המזון בישראל ונכון לרבעון הראשון של שנת 2013 נתח השוק שלה בענף המזון והמשקאות הקמעונאים עמד על 12.1%.
הכנסות הקבוצה מפעילותה בישראל, הנחשבת לשוק הבית שלה הסתכמו ברבעון הראשון ב-1.06 מיליארד שקל, ירידה של 3.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לירידה היא קיטון בימי המכירה עקב חג הפסח. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן