Forbes Israel Logo

גם אפל תכווץ את האייפד הבא שלה ל-7 אינץ'? לא בטוח בכלל

הניו יורק טיימס נשמע די משכנע כשהוא טוען שאפל עובדת על טאבלט בגודל 18 ס"מ – משכנע ככל שיכול להיות מאמר שמקורותיו הם "אנשים אחדים עם ידע לגבי הפרויקט אשר העדיפו לא להזדהות בשמם כשהם מספרים על תוכניות חסויות". עדיין, מי שיש לו עניין מפותח בהגעתו של אייפד בן 7 אינץ' (7.85 אינץ' ליתר דיוק, לדברי הטיימס, וזה כבר כמעט 20 ס"מ) לשוק, למשל עסקים המעוניינים לצייד את עובדיהם במכשירים אלה או צרכנים שטרם רכשו טאבלט ומעדיפים להמתין למהדורה הבאה כמתנה לחגים השנה, ממש לא צריכים להתייחס לדיווח הזה כבשורה שיש בה ממש. כך לפחות אומר רוב וולץ', מארח "Today in iOS", הפודקאסט הלא-רשמי של מוצרי אפל, מערכות ההפעלה והאפליקציות שלהם.

"אני חושב שזה משהו שאנשים רוצים לראות בשוק, אבל אני חושב שישתלם לאפל לעשות את זה, לפחות לא השנה", כך סיכם בתגובתו למאמר בטיימס. המקורות התקשורתיים שוולץ' סוקר, ושלרוב משיגים אמיתות לגבי שמועות על אפל – למשל הבלוג All things D – נותרו דוממים בסוגייה, הוא אומר, "ועם כל הכבוד לניו יורק טיימס, הם כבר טעו לגבי אפל בעבר".

 הרמה שתספק אותה. 'אפל' סופרת כסף | צילום: רויטרס

הסיבה המרכזית בגללה וולץ' פסימי לגבי אייפד ה-19 ס"מ בעתיד הקרוב היא כי שולי הרווח לא יהיו ברמה שתספק את אפל. "השוק טרם הוכיח כי יש דרישה משמעותית ל 7 אינץ'", הוא אומר. ומה עם הקינדל פייר של אמאזון? לגביו הוא מזכיר כי אחרי הקפיצה במכירות  שחלה בעונת החגים האחרונה, אמאזון מכרה רק 750 אלף יחידות ברבעון הראשון של השנה.

מחכים לראות איך הנקסוס 7 יתפוס

ועוד הטאבלט של אמאזון הוא עוד, מבחינות רבות, הטאבלט 7-אינץ' הפופולארי ביותר בשוק. דוגמאות עגומות יותר אפשר למצוא בקלות: דל, למשל, הפסיקה את המכירות המקוונות של ה"סטריק 7" שלה בסוף השנה שעברה, אחרי הורדת הטאבלט הקודם והקטן אף יותר שלהם, הסטריק 5 אינץ', מהמדפים.

מחכים לראות את ביצועיו. הנקסוס 7 | צילום: רויטרס

בתמונה הגדולה, בלתי נמנע הוא שהטאבלטים מבוססי אנדרואיד ינערו את העמדה של אפל – אם לציין רק נקודה אחת, לפי מחקר של IDG שיצא ביוני, רוב המשתמשים המתעתדים לרכוש מכשיר כזה בשנה הקרובה מתכננים לבחור באנדרואיד. ואיזה מכשיר יותר מתאים לחולל מגמה כזאת מאשר הנקסוס 7 הנייד, שאך זה עתה יצא לשוק?

אם הפרויקט האחרון של גוגל יציג סימני פלישה רציניים לדומיננטיות של אפל בקטגוריה, ה"תמונה הגדולה" תהפוך פחות תיאורטית – לפחות עבור אפל. בנקודה זו, אפשר להמר כי היא תעריך מחדש את גישתה לשולי הרווח ותחשוב מחדש על ערכן של 750 אלף יחידות נוספות מכורות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.