Forbes Israel Logo

גם החמאס לא הצליח: לפי נתוני יד2 מחירי הדירות בדרום לא צפויים לרדת כתוצאה מהמבצע

אם חשבתם שמבצע 'צוק איתן' צפוי להוריד את מחירי הדירות בדרום, טעיתם. על פי נתוני יד2 במבצע צוק איתן חלה ירידה בכמות חיפושי הדירות לחלק מהערים באזורי העימות סביב עזה, אולם ההערכה היא שמדובר בירידה זמנית בלבד וכי מחירי הדירות לא צפויים לרדת בטווח הארוך בגלל המבצע.

לפי נתוני העבר, אחרי מבצע 'עמוד ענן' מחירי הדירות בערי הדרום לא הושפעו מהלחימה ולאחר חודשיים מסיום המבצע כבר נרשמה עלייה במחירי הדירותבאשקלון, באר שבע ואשדוד. 

באתר יד2 מצאו עוד כי במהלך מבצע צוק איתן חלה ירידה בכמות חיפושי הדירות לחלק מהערים באזורי העימות סביב עזה, אולם מדובר בירידה טבעית המאופיינת למהלך ימי הלחימה, וההערכה היא שכמות החיפושים תחזור לרמתה הנורמלית בימי רגיעה.

קו החוף של אשקלון | צילום: shutterstock

מהנתונים עולה כי בתקופת המבצע חלה ירידה של כ- 14% בחיפושים בכל הארץ בהשוואה לחודש קודם אולם יחס ההיצע והביקוש נשמר, כלומר שלא זוהתה מגמה של גידול בהיצע בעקבות המבצע. במרכז הארץ ובשרון חלה ירידה של כ- 9% ואילו באזור הדרום ועוטף עזה חלה ירידה של כ- 25% בביקושים בהשוואה ליוני 2014.

גל עופרים, סמנכ"לית השיווק ביד 2 ציינה כי "עוד טרם המבצע שוק הנדל"ן נכנס לקיפאון בשל ההמתנה להטבת מע"מ אפס , כעת באם אישור ההטבה ידחה בעוד מספר חודשים והרוכשים יבחרו להמתין עד לאישורו , השפעה על הענף צפויה להיות חריפה יותר מהשפעת המבצע והיא תתבטא בירידה בהתחלות הבניה וביציאה לפרויקטים חדשים שיובילו שוב למחסור בדירות".

גם שמאי המקרקעין, עו"ד חיים מסילתי לא מייחס למבצע השפעה על שווי הנכסים בדרום: "הסבבים הקודמים הוכיחו שערך הנכסים כלל לא הושפע מהמצב הביטחוני. נוסף על כך ביישובים כמו אשדוד, אשקלון, באר שבע, קריית מלאכי והאזור מחירי הדירות עלו בשנים האחרונות בהתאם לביקוש והיצע כמו שוק נורמלי. אם ניקח לדוגמא את אשקלון במבצע עופרת יצוקה. בדצמבר 2008 כאשר המבצע יצא לדרך מחיר ממוצע של דירה באשקלון היה 474 אלף שקל. שלושה חודשים מאוחר יותר המחיר הממוצע היה כחצי מיליון שקל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן